«هوم» کتابی که در شب یلدا معرفی می‌شود

آیین رونمایی و نقد کتاب «هوم» نوشته‌ «لیلا میرباقری» در خانه خورشید اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «هوم» داستان زندگی هفت نفر است. هفت نفری که در یک شهرستان کوچک کنار هم زندگی می‌کنند و در پستی و بلندی‌های داستان به خودشناسی می‌رسند. این آدم‌ها سرنوشت عجیبی دارند که با هم پیوند خورده و آن‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌کند.

«لیلا میرباقری» نویسنده کتاب «هوم» است که به‌عنوان یکی از فعالان انجمن داستان نویسی خانه خورشید اصفهان شناخته می‌شود.

با وجود ایرانی بودنِ تمام عناصر کتاب «هوم» از جمله نویسنده آن، این کتاب در لندن به چاپ رسیده است. فضای داستان، فضای عجیبی است و بخشی از این تفاوت، از هنر تصویرگری آن متبادر می‌شود که با نگاره‌های «گلی اصفهانی» ساخته و پرداخته شده‌اند.

مرضیه گلابگیر، داستان‌نویس و مدیر خانه خورشید اصفهان درباره برگزاری نشست رونمایی و نقد کتاب «هوم» به خبرنگار ایمنا گفت: در خانه خورشید، یک انجمن ویژه داستان نویسان فعالیت دارد که به واسطه این انجمن با عده‌ای از افرادی که به داستان نویسی علاقه دارند جلساتی را به صورت هفتگی برگزار می‌کنیم و در کنار آن با انجمن‌های دیگری مثل «بهانه روایت» همکاری داریم.

وی بابیان اینکه هرزمان کتاب یکی اعضای انجمن داستان نویسان خانه خورشید چاپ می‌شود جلسه رونمایی و نقد و بررسی از آن کتاب در مؤسسه خانه خورشید برگزار خواهد شد، افزود: حدود یک ماه پیش قرار بود این جلسه‌ها در روزهای جمعه برگزار شود اما به دلیل اتفاقاتی که در پی تحصن کشاورزان ایجاد شد، برگزاری این جلسه‌ها را متوقف کردیم؛ البته ما هر سال قبل از گسترش ویروس کرونا جشن شب یلدا را در خانه خورشید برگزار می‌کردیم اما امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، جلسه رونمایی و نقد کتاب هوم را در شب یلدا برگزار می‌کنیم یعنی دو برنامه جشن شب یلدا و رونمایی و نقد این کتاب همزمان در خانه خورشید برگزار خواهد شد.

گلابگیر گفت: در این جلسه به غیر از اعضای انجمن داستان نویسی، منتقدانی از جمله سمیه سمساریلر و فاطمه زنده‌بودی نیز حضور خواهند داشت. همچنین حمید بابایی که از منتقدان مطرح کشور است از تهران به این جلسه دعوت شده است.

به گزارش ایمنا، این نشست ساعت سه تا پنج روز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه در محل خانه خورشید اصفهان، واقع در خیابان آبشار اول، روبه‌روی تقاطع، نبش کوچه شهره، پلاک ۱۰۰ برگزار می‌شود.

کد خبر 542797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.