دستفروشان محور تجریش ساماندهی می‌شوند نه جمع آوری

سخنگوی شورای اسلامی شهرتهران با تاکید بر اینکه دستفروشان ساماندهی می‌شوند نه جمع آوری،گفت: یک مجموعه سامان بازار در مقابل حرم امامزاده صالح ایجاد شده و قرار است که دستفروشان به این نقطه هدایت شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای شهر تهران علیرضا ناد علی در جریان بازدید از ساماندهی دست فروشان محور تجریش، اظهار کرد: چند روزی است که حرف و حدیث‌هایی در خصوص ساماندهی دست فروشان توأم با حواشی مطرح شده است. برای اینکه صحت و سقم این موضوع را متوجه شویم، بازدیدی از محور تجریش داشتیم.

وی با تاکید بر این موضوع که قرار است دست فروشان محور تجریش ساماندهی شوند نه جمع آوری، گفت: یک مجموعه سامان بازار در مقابل حرم امامزاده صالح ایجاد شده و قرار است که دست فروشان به این نقطه هدایت شوند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جریان بازدید امروز شهردار منطقه ۱، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان و مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران هم حضور داشتند و همکاری بین بخشی خوبی بین مجموعه‌های شهرداری برای ساماندهی دست فروشان وجود دارد.

نادعلی با اشاره به اینکه قرار است دست فروشان واقعی شناسایی شوند، گفت: این کار قدری زمان بر است اما تا پایان هفته جاری به احتمال زیاد دست فروشان محور تجریش به روبروی امامزاده صالح منتقل می‌شوند و سازه‌های لازم برای این کار ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا معیشت تعدادی از مردم دچار مشکل شده است. شهرداری تهران هم ضمن شناسایی دست فروشان واقعی به منظور ساماندهی آن‌ها مکان‌هایی را در نظر گرفته است تا دست فروشان واقعی دچار مشکل نشوند.

این عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در چند روز گذشته هجمه‌های زیادی به موضوع ساماندهی دست فروشان وارد شده است، گفت: امروز بازدید کردم و مشخص شد که با یک منطق درست ساماندهی دست فروشان در حال انجام است البته تاکید می‌کنم که این کار با حفظ کرامت دست فروشان انجام می‌شود.

نادعلی در ادامه گفت: موضوع مهمی که باید در نظر بگیریم این است که وقتی حقوق افراد با حقوق عامه در تعارض باشد، قطعاً حقوق عامه اولویت دارد. اینکه عده‌ای پیاده رو را می‌بندند، قابل دفاع نیست. دست فروشان در برخی نقاط مانند چهار راه ولیعصر، خیابان انقلاب و … وجود دارند که باید ساماندهی شوند. از دست فروشان هم می‌خواهیم که با صبوری همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند تا بتوانیم کار ساماندهی را به درستی انجام دهیم.

وی ادامه داد: امروز با حجت الاسلام بی آزار تهرانی - تولیت آستان امامزاده صالح- هم صحبت کردیم و از او خواستیم که برای این سامان بازار پیوست فرهنگی متصل به امامزاده در نظر بگیرند که مورد استقبال قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید برای اجرای تمام پروژه‌های شهری پیوست اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود.

کد خبر 542793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.