ارتباط بین شهرها ایمن و مشخص باشد

مدیرکل راه و مسکن و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر از شهر های اطراف اصفهان جمعیت زیادی به مرکز شهر اصفهان سفر می‌کنند پس باید وسیله ارتباط بین این شهرها ایمن و مشخص باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا قاری قرآن امروز _ شنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۰_ در سومین نشست تخصصی حمل و نقل با بیان اینکه دانشگاه اصفهان باید از ظرفیت دانشکده عمران و حمل و نقل بهتر استفاده کند اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین بخشی‌هایی که در استان و شهر وجود دارد حمل و نقل ریلی است و ما نیز در همین راستا در نظر داریم از ظرفیت دانشجویان رتبه دار استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به نگاهی که امروز به موضوع مسکن می‌شود وظیفه داریم مسکن آحاد مختلف جامعه را تأمین کنیم. در این راستا الگوهای مختلفی مطرح است که ایجاد شهرک‌های اطراف شهر یکی از این موضوعات است که برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل راه و مسکن و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در اصفهان شهرهای جدیدی مانند بهارستان وجود دارد که باید برای دسترسی به این شهرها اقدامات لازم را انجام دهیم، تصریح کرد: رینگ چهارم که امروزه در شهر اصفهان مطرح است وظیفه ارتباطی بین شهرهای اصفهان را دارد و شرق و غرب اصفهان را به یکدیگر دیگر متصل می‌کند.

قاری قرآن افزود: در استان اصفهان گستردگی‌هایی وجود دارد پس باید سیاست گذاری‌هایی انجام شود تا شهرهایی ایجاد شود که به وضعیت کنونی شهر کمک کند. در حال حاضر از شهرهای اطراف اصفهان جمعیت زیادی به مرکز شهر اصفهان سفر می‌کنند پس باید وسیله ارتباط بین این شهرها ایمن و مشخص باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای اروپایی نیز شبکه‌های ریلی مورد توجه است و همه نقاط شهر به یکدیگر متصل شده‌اند و افراد به دور افتاده‌ترین نقاط شهر دسترسی دارند. سیستم حمل و نقل هر روز در حال پیشرفت است و همین موضوع موجب شده خط محدوده شهرها برداشته شود و گستره ارتباطی نیز افزایش پیدا کند.

مدیرکل راه و مسکن و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به وضعیت کنونی آب و هوا شهر اصفهان تحمل افزایش جمعیت را ندارد پس باید سعی کنیم از ورود مهاجرین جلوگیری کنیم گفت: اگر برنامه لازم برای حمل و نقل عمومی به ثمر نرسد شاهد اتفاقات بدی خواهیم پس باید در این راستا حداکثر توان خود را به نمایش بگذاریم.

قاری‌قرآن با بیان اینکه نوع مهاجرین در شهرها متفاوت است اظهار کرد: باید در آینده نقش حمل و نقل ریلی و ایمن را گسترش دهیم تا کنترل شهرها بهتر شود و اگر خط ریلی بتواند با شهرهای اطراف ارتباط بگیرد و آن‌ها را پوشش دهد می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی ادامه داد: استان اصفهان در نقاط مختلف خود دارای امکانات خوبی است پس می‌توانیم از امکانات آن استفاده کنیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. حمل و نقل جاده‌ای یکی از نکات مهم است که باید به آن توجه کنیم اما لازم است در این راستا سرمایه گذاری‌هایی انجام شود، البته باید این سرمایه‌ها از درون خود استان کشف شود.

کد خبر 542759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.