شهردار: رشد ۵ برابری مخاطبان فراخوان‌های شهرداری بندرعباس

شهردار بندرعباس گفت: با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی دولت (ستاد) در شهرداری بندرعباس، نسبت به گذشته تعداد مخاطبان برای شرکت در فراخوان‌های شهرداری پنج برابر شده است.

مهدی نوبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرداری بندرعباس از تاریخ ۲۵ آبان‌ماه سال جاری به صورت رسمی به سامانه ستاد پیوست، اظهار کرد: با فعال سازی سامانه ستاد در شهرداری تمام معاملات، مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری و سازمان‌های تابعه از طریق این سامانه انجام می‌شود. طی این مدت یک ماهه اقدام به برگزاری فراخوان ۱۰ مناقصه در سامانه شده است که در پنج مورد آن برنده مشخص و اعلام شده است و برنده پنج مورد دیگر نیز با توجه به تاریخ بازگشایی پاکت‌ها در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمع کل اعتبارات این ۱۰ مناقصه حدود ۱۰۵ میلیارد تومان است، افزود: در این ۱۰ مناقصه ۱۴۳ شخص حقیقی و حقوقی به سایت مراجعه و اسناد مناقصه دریافت شد که تقریباً نسبت به گذشته مخاطبان شرکت در مناقصه پنج برابر شده است.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی انجام شده در سامانه ستاد، رسانه‌های مکتوب و همچنین درگاه الکترونیکی شهرداری (سایت شهرداری بندرعباس) مخاطبان مناقصه‌ها افزایش یافته است.

نوبانی اضافه کرد: طی این مدت شش مورد مزایده اجاره مکان‌های واقع در بوستان‌های سطح شهر برگزار شده که برنده چهار مورد آن نیز مشخص شده و ۴۰ درصد قیمت پیشنهادی نسبت به قیمت پایه افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا سامانه ستاد بر اساس مواد و محتواهای قانونی همانند ماده ۵۰ قانون احکام دائمی توسعه کشور، ماده ۹ برنامه توسعه ششم، تبصره پنج ماده ۱۶۹ قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و مصوبه‌های هیئت دولت شکل گرفته است. در این بازار الکترونیکی معاملاتی، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون برگزاری مناقصات و سایر قوانین مالی و معاملاتی بخش عمومی با رعایت قانون تجارت الکترونیکی و قانون برگزاری مناقصات، معاملات خود را در این بستر انجام می‌دهند.

کد خبر 542684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.