جزئیات برگزاری دومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی

آیین بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی سیزدهم دی‌ماه در مصلای تهران با حضور آحاد مردم، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشور و شخصیت‌های مقاومت از برخی کشورها برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، سردار حمیدرضا مقدم‌فر دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی صبح امروز (شنبه) در نشستی خبری که به‌منظور تشریح برنامه‌های این مراسم برگزار شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی یکی از عاشقان حضرت زهرا (س) و یک مدافع حرم بود؛ زیرا کل ایران را حرم می‌دانست؛ لذا در دوران دفاع مقدس، او یک مدافع حرم بود و جوانی خود را در دفاع از این حرم سپری کرد؛ البته بعد از دفاع مقدس نیز هر کجا بحث خدمت به خلق بوده، حاج قاسم حضور داشته است.

وی افزود: حاج قاسم برای اولین بار طعم شکست را به رژیم کودک‌کش صهیونیستی چشاند؛ به نحوی که به واسطه تلاش‌هایش، مردم او را قهرمان امت اسلامی می‌شناسند و این قهرمانی برای پیروزی بود؛ زیرا پیروزی‌های پی در پی در جبهه مقاومت به دست آورد و چنان این عرصه را طی کرد که در مراسمی اعلام کرد حکومت داعش در طول سه ماه سقوط می‌کند و این وعده در همان سه ماه محقق شد.

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: او اسطوره آزادی‌خواهی بود؛ چرا که آزادی را برای همه می‌خواست و در این رابطه هیچ فرقی بین اهل سنت و تشیع و یا ایزدی و مسیحی قائل نبود؛ حاج قاسم نماد انسان تراز انقلاب اسلامی است و ظرفیت انقلاب اسلامی برای خلق چنین انسان‌هایی بالاست و مکتبی که چنین الگویی را معرفی کند، این مکتب در تراز بالا قرار دارد.

مقدم‌فر ادامه داد: افتخار به حاج قاسم افتخار به انقلاب اسلامی است؛ چون او در قالب گروه‌های سیاسی نمی‌گنجید؛ البته در عین حال سیاست‌زده هم نشد؛ به همین دلیل در مراسم تشییع پیکرش همه مردم از هر نوع سلیقه و فکری حضور داشتند؛ حاج قاسم بن‌بست‌شکن بود و هیچ بن‌بستی را مقابل خود نمی‌دید و به همه هم می‌آموخت که منتظر امکانات و تجهیزات نشوند و به خداوند توکل کنند؛ به همین جهت دلداده‌ی خداوند بود و این باعث شده بود که دشمنان از او رعب و ترس داشته باشند.

وعده «انتقام سخت» پابرجاست

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم رسواگر استکبار بود که نمونه آن را در نابودی طرح آمریکایی-اسرائیلی «خاورمیانه بزرگ» شاهد هستیم. آمریکا سال‌ها خود را به‌عنوان مخالف تروریسم معرفی می‌کرد، اما بعد از شهادت حاج قاسم، مشخص شد که دولت آمریکا اصل دولت تروریست است. از سوی دیگر، پس از ترور حاج قاسم، اقدامات جبهه مقاومت به برکت خون حاج قاسم، سرعت بیشتری گرفته است در حالی که آمریکایی‌ها با ترور حاج قاسم تصور می‌کردند جریان مقاومت در منطقه به پایان می‌رسد؛ اما وضعیت کنونی مقاومت نشان داده که مکتب حاج قاسم تا ابد خواهد ماند.

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: درباره وعده «انتقام سخت» هم باید گفت که این انتقام همچنان زنده است؛ زیرا مسلمان ترور حاج قاسم را نه فراموش می‌کنند و نه عاملان آن را می‌بخشند. آمریکا مجبور است منطقه را ترک کند؛ حال چه با زبان خوش و چه با زور باید از منطقه خارج شود؛ البته خروج آن‌ها آغاز شده که نمونه آن را در فرار مفتضحانه از افغانستان مشاهده کردیم و در عراق نیز خروج آن‌ها آغاز شده است؛ بنابر این، عاملان ترور تا ابد خواب آسوده نخواهند داشت؛ زیرا امروز آن‌ها از اسم و تصویر حاج قاسم می‌ترسند.

برگزاری مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام

مقدم‌فر با بیان اینکه از ۱۰ دی تا ۱۷ دی ویژه‌برنامه‌هایی برگزار خواهد شد، ادامه داد: مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی دوشنبه ۱۳ دی در مصلی تهران برگزار خواهد شد و پنجشنبه ۱۶ دی نیز که سالروز تشییع پیکر ایشان است، مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام برگزار خواهد شد؛ علاوه بر این، با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در حرم حضرت امام رضا (ع) و همچنین در کرمان مراسم‌هایی برگزار می‌شود؛ همچنین ختم ۳۱۳ نفره قرآن، همایش مقاومت، نشست‌های تخصصی و ویژه‌برنامه کودکان و نوجوانان در مشهد مقدس بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

وی اضافه کرد: «اولین کنگره علمی-پژوهشی شهید سلیمانی» ۱۱ دی در سالن همایش‌های صدا و سیما، «فرهنگ انتظار و راهبرد مقاومت حاج قاسم» در دهه اول بهمن، همایش «سردار سلیمانی، مدافع امنیت و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان» در ۱۳ دی و «جشنواره آثار هنری مربوط به حاج قاسم» که فراخوان آثار آن در این ایام خواهد بود و معرفی برگزیدگان در سالگرد سوم برگزار می‌شود.

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: توزیع نان صلواتی توسط برخی نانوایی‌ها در سالروز شهادت سپهبد سلیمانی، انجام رزمایش کمک مؤمنانه و ارائه خدمات رایگان توسط اقشار مختلف مردم مانند ویزیت رایگان پزشکان در سالروز شهادت ایشان بخشی از برنامه‌های مردمی ویژه این روزهاست.

مقدم‌فر با بیان اینکه شعار امسال کلمه‌ای از حاج قاسم با این عبارت که «ما مدیون ملت» هستیم، تعیین شده است، عنوان کرد: برای راه‌اندازی پویش، مردم می‌توانند به سایت سلیمانی و صدا و سیما مراجعه کنند.

پخش مستندی از شهید سلیمانی در ساعات قبل از شهادت

وی با اشاره به پخش مستند و کلیپ‌هایی از شهید سلیمانی، گفت: مستندی مربوط به چند روز و چند ساعت قبل از شهادت، روایت فرزندان و مادران شهدا از حاج قاسم، خدمات حاج قاسم در جنوب شرق کشور، عملیات آزادسازی بوکمال، موشن‌گرافی از کودکی تا شهادت حاج قاسم و کلیپ‌های جدید از سخنرانی‌های ایشان بخشی از این برنامه‌هاست.

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه در حوزه کتاب ۳۰۰ اثر به ثبت رسیده و ۱۰۰ کتاب نیز تاکنون منتشر شده است، بیان کرد: در ساعت وقوع ترور حاج قاسم، ویژه‌برنامه‌ای در کرمان و محل شهادت ایشان در عراق نیز برگزار خواهد شد که هر دو برنامه به‌صورت زنده از صدا و سیما پخش خواهد شد.

مقدم‌فر همچنین در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته برای پیگیری حقوقی و قضائی عاملان و عامران ترور حاج قاسم، گفت: تاکنون اسناد و اطلاعات متعددی در مورد قاتلان ترور حاج قاسم در حوزه سیاسی، نظامی و امنیتی جمع‌آوری شده و در کنار آن برای پی‌گیری حقوقی و پیگرد قضائی عاملان و آمران ترور نیز فعالیت‌های مختلفی در ایران و عراق صورت گرفته است.

کد خبر 542679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.