طرح تفصیلی ساری ‏تا پایان ۱۴۰۰ تصویب می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری گفت: طرح تفصیلی جدید شهر ساری با افق جمعیتی ‏‏۱۴۰۵ تهیه شده است و تا پایان سال ۱۴۰۰ به تصویب می‌رسد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حمزه حسینی سیدی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تفصیلی جدید که بر مبنای افق جمعیتی سال ۱۴۰۵ تهیه شد، با توجه به نیازمندی‌های شهر و شهروندان محلات، احصای نیازهای خدماتی از جمله پارک و فضای سبز و خدمات رفاه عمومی، توسط مدیریت شهری را امکان‌پذیر خواهد کرد.

وی بازنگری و تدوین طرح تفصیلی شهر را از برنامه‌های در دست اجرای این معاونت اعلام و از تصویب آن تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری افزود: این طرح به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری، توسط مهندسان مشاور ذی‌صلاح تهیه و با تلاش مستمر متخصصان و کارشناسان شهرداری و با همکاری مشترک اداره کل راه و شهرسازی استان در جلسات متعدد و مداوم، نواقص آن برطرف و در مراحل نهایی تصویب قرار دارد.

وی گفت: در این طرح با دیدگاه توسعه متوازن در شهر، مناطقی که طی طرح جامع در سال ۱۳۹۵ به محدوده قانونی شهر الحاق شدند مورد توجه ویژه قرارگرفته و تأمین نیازهای خدماتی مربوطه بر مبنای سرانه‌های مصوب در سطح این محلات پیش‌بینی شده است.

حسینی ادامه داد: از دیگر نکات مهم طرح می‌توان به الحاق اراضی موسوم به قُرُق، شفا و سیدالشهدا به محدوده قانونی شهر اشاره کرد که ضمن رفع مشکلات ساکنان این منطقه که در سال‌های اخیر از فقدان متولی در امر خدمات‌رسانی به آن‌ها به دلیل قرار نگرفتن در محدوده قانونی شهری و محدوده قانونی روستایی رنج می‌بردند، افق روشنی در توسعه شهری ساری را پدیدار می‌سازد.

وی با اشاره به پهنه‌بندی کاربری‌ها و خدمات در طرح جامع ابلاغی سال ۱۳۹۵، گفت: در طرح جامع مصوب، نگاهی اجمالی و ناقص به موضوع بلندمرتبه‌سازی و پهنه‌بندی‌های مربوط به آن در سطح شهر شد که این مبحث در طرح تفصیلی، با پیگیری‌های مدیریت شهری، با نگاهی دقیق و موشکافانه بررسی و تدوین شد به‌گونه‌ای که امکان بلندمرتبه‌سازی در پهنه‌ها و مجاورت محورهای خاصی از شهر با احراز شرایط مربوطه به‌صورت خاص مسکونی و یا با اختلاط کاربری‌ها میسر خواهد شد.

کد خبر 542675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.