انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۱ از سوی فدراسیون تاریخ و آمار

فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال بهترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد، آن هم در حالی که غیبت ایرانی ها کاملاً احساس می شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۲۱، بسیاری از رسانه‌های و مراکز معتبر فوتبالی اقدام به انتشار لیست برترین‌ها در سال می‌کنند و فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال نیز بهترین‌های سال آسیا را انتخاب کرد.

بر اساس انتخاب صورت گرفته، سون هیونگ مین بهترین بازیکن سال آسیا شد. بازیکن تیم تاتنهام که اهل کشور کره جنوبی است، از مطرح‌ترین بازیکنان حال حاضر جهان و بدون شک، معروف‌ترین بازیکن آسیایی دنیای فوتبال محسوب می‌شود. سون در تاتنهام در طی سال‌های اخیر عملکرد بسیار درخشانی داشته و از ستاره‌های این تیم لندنی بوده است.

همچنین تاکه فوسا کوبو، بازیکن تیم ختافه به عنوان بهترین بازی‌ساز آسیایی سال انتخاب شد. این بازیکن که سابقه بازی در ویارئال را نیز دارد، از بازیکنان جوان و آینده‌دار محسوب می‌شود و بسیاری او را با سرعت و تکنیک بالایش می‌شناسند. این بازیکن ژاپنی موفق شد عنوان بهترین بازیکن جوان سال را نیز به دست آورد.

عنوان بهترین دروازه‌بان سال به متیو رایان از استرالیا رسید که در حال حاضر در تیم رئال سوسیداد بازی می‌کند. او با سوسیداد عملکرد بسیار خوبی در رقابت‌های لالیگا داشته است. همچنین در گذشته این بازیکن استرالیایی در تیم برایتون با علیرضا جهانبخش همبازی بود.

لئوناردو ژاردیم به عنوان سرمربی باشگاه الهلال عربستان با قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق شد عنوان بهترین سرمربی در رده باشگاهی را کسب کند و اروی رنار، سرمربی فرانسوی تیم ملی عربستان صعودی نیز بهترین سرمربی در رده ملی شد.

همچنین کریس بیث از استرالیا نیز به عنوان بهترین داور سال آسیا انتخاب شد.

کد خبر 542668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.