از بازگشت عادل فردوسی‌پور تا پناهندگی بانوی هندبالیست تیم ملی

بازگشت احتمالی عادل فردوسی‌پور، اثرگذاری راننده ایرانی - کانادایی برای تغییر قهرمان فرمول یک پس از هشت سال، تکرار قرعه‌کشی UCL، حکم کمیته انضباطی برای گل گهر و پناهندگی بانوی هندبالیست تیم ملی بخشی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی هفته اخیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته اخیر دنیای ورزش با اتفاقات ریز و درشت رو به رو بوده که در ادامه به بخشی از آنها اشاره شده است که به شرح زیر است:

اراک میزبان سپاهان و پرسپولیس

از آنجا که با حکم کمیته انضباطی در فصل گذشته سپاهان و پرسپولیس در لیگ و بیست و یکم در تهران و اصفهان نمی‌توانند به مصاف هم بروند، باید برای تقابل دو هفته آینده خود که روی کاغذ به میزبانی سپاهان برگزار می‌شود میزبانی از سوی تیم اصفهانی معرفی می‌شد. پس از حدس و گمان‌های فراوان سپاهان بالاخره ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک را به عنوان میزبان معرفی کرد.

«ساموئل اتوئو» ستاره اسبق آبی‌اناری‌ها و اینترمیلان با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کامرون انتخاب شد.

مهدی علی‌نژاد که در ۲۱ آذرماه ۱۳۹۸ با حکم وزیر وقت ورزش و جوانان، سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای شده بود، استعفایش از سوی سجادی پذیرفته شد. برخی شنیده حاکی از آن است که علی‌نژاد خود را برای کاندیداتوری در کمیته ملی المپیک آماده می‌کند.

فروغی از شبکه ۳ می‌رود؟

بعضی منابع خبر از رفتن علی فروغی از شبکه سه سیما و بازگشت عادل فردوسی‌پور با برنامه‌ای تحت نام "فوتبال ۳۶۰" به این شبکه حکایت دارند.

مرحله پایانی مسابقات فرمول یک قهرمانی جهان به میزبانی ابوظبی امارات برگزار شد که بالاخره زنجیر قهرمانی‌های لوئیس همیلتون شکسته شد. نیکولاس لطیفی، راننده ایرانی -کانادایی نقش اصلی را در این ماجرا ایفا کرد و در دور ۱۴ با برخورد به دیوار باعث ورود خودرو ایمنی به پیست شد تا سرنوشت قهرمانی عوض شود. در این لحظه همیلتون با ۱۱ ثانیه از مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول پیش بود و فقط ۶ دور به پایان مسابقات باقی مانده بود. در این شرایط، مایکل ماسی، مدیر مسابقه، تصمیم گرفت که مسابقه را با یک دور باقی مانده از سر بگیرد، که طی آن فرستاپن از همیلتون گذشت تا هم مسابقه و هم قهرمانی را به دست آورد.

خلاف روال همیشگی مراسم آغازین مسابقات المپیک‌ها، مسئولان المپیک پاریس تصمیم گرفتند تا به جای برگزاری مراسم و رژه ورزشکاران در استادیوم، افتتاحیه را در مسیر رودخانه "سن" اجرا کنند.

مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان اسامی ۳۱ بازیکن را برای اردو ۱۰ روز در کمپ تیم‌های ملی اعلام کرد. این اردو از فردا آغاز خواهد شد.

قرعه‌کشی مراحل حذفی لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ برگزار شد. با این حال اشتباه در قرعه‌کشی UCL باعث شد تا قرعه‌کشی اولیه باطل شده و چند ساعت بعد دوباره مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات معتبر قرعه‌کشی شود.

از بازگشت عادل فردوسی‌پور تا حضور ایرانی-کانادایی در مسابقات فرمول یک

هفته دهم لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که سپاهان در مهم‌ترین بازی مغلوب شاگردان فرهاد مجیدی شد. همچنین پرسپولیس به بردی ارزشمند مقابل پیکان رسید و گل گهر شکست تلخی را در خانه مقابل فولاد تجربه کرد.

از بازگشت عادل فردوسی‌پور تا حضور ایرانی-کانادایی در مسابقات فرمول یک

تیم ملی کشتی آزاد به دعوت تیم ملی کشتی آزاد عراق برای برپایی اردویی مشترک و ده روزه راهی عراق شد.

شیوع سویه جدید ویروس کرونا یعنی اومیکرون مسابقات مختلفی را تحت تأثیر قرار داد. پنج مسابقه لیگ برتر انگلیس را به تعطیلی کشاند و جام ملت‌های آفریقا را در آستانه تعطیلی دوباره قرار داده است.

قوچان‌نژاد در راه پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی برای تقویت خط حمله تیمش می‌خواهد رضا قوچان‌نژاد را جذب کند و در این ارتباط شنیده می‌شود پرسپولیس با این بازیکن برای تعطیلات نیم فصل به توافق ۲۰۰ هزار دلاری رسیده است.

نیمه‌نهایی عرب کاپ (جام جهانی کشورهای عربی) برگزار شد و الجزایر و تونس با شکست حریفان، فینالیست شدند. نکته جالب قضاوت علیرضا فغانی، داور بین‌المللی کشورمان برای مصاف شاگردان کارلوس کیروش در مصر با تونس بود. فغانی با برگرداندن پنالتی تونس با VAR و برخورد تند به کیروش جنجال را استارت زد و سرمربی پرتغالی نیز در مصاحبه موضع تندی نسبت به او گرفت.

هفته ششم لیگ برتر زنان با پنج بازی پیگیری شد که نتایج آن به شرح زیر است:

خاتون بم ۴ _ صفر ملوان بندرانزلی

کیان نیشابور صفر _ ۳ شهرداری سیرجان

سپاهان اصفهان ۱ _ صفر همیاری آذربایجان غربی

ملی‌پوشان شهرکرد صفر _ ۶ ذوب‌آهن اصفهان

پالایش گاز ایلام ۱ _ ۱ زارع باتری سنندج

نماینده البرز _ سارگل بوشهر (انصراف سارگل بوشهر)

با توافق یوفا و کنفدراسیون آمریکای جنوبی، قرار است ایتالیا و آرژانتین به عنوان قهرمانان یورو و کوپا آمریکا در لندن در دیداری با نام "فینالیسما" با هم دیدار کنند.

مسابقات انتخابی کشتی فرنگی برای مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی به مدت دو روز در زاهدان برگزار شد و تا ترکیب تیم ملی فرنگی مشخص شود.

یکتا جمالی، دختر وزنه‌بردار و ۱۷ ساله ایرانی در مسابقات بزرگسالان جهان توانست رکورد ۱۰۰ کیلوگرم را در یک ضرب ثبت کند و نسبت به مسابقه قبلی خود هشت کیلوگرم افزایش رکورد داشت.

در خصوص نقل و انتقالات لژیونرهای ایرانی شنیده می‌شود لئون فرانسه و اورتون انگلیس به دنبال جذب سردار آزمون در زمستان هستند. همچنین برخی منابع حکایت از علاقه سلتیک اسکاتلند برای خرید مهدی قایدی، بازیکن فعلی شباب الاهلی امارات دارد که البته قرارداد پنج ساله نیمار ایرانی با این باشگاه اماراتی مانعی بزرگ سر راه این انتقال است. به علاوه یک رسانه ترکیه‌ای مدعی شد طرفداران زوریا برای نگه داشتن الهیار صیادمنش در اوکراین دست به کار شده و به دنبال جمع کردن یک میلیون یورو مورد نیاز برای حفظ این بازیکن قرضی و دائمی کردن قراردادش هستند.

شقایق باپیری، یکی از اعضای تیم ملی هندبال زنان ایران که همراه با تیم در اسپانیا حضور داشت، ناپدید شده و پس از مدتی خبر پناهندگی خود را تأیید کرد.

حکم کمیته انضباطی در خصوص بازیکن گابنی گل‌گهر صادر شد و این باشگاه سیرجانی در سه مصاف خود با استقلال، سپاهان و پیکان که پیش از این برگزار شده بود و در همه آن‌ها اریک باگناما حضور یافته بود، سه بر صفر به سود حریفان اعلام شد. با این نتیجه ابتدا تصور می‌شود استقلال صدرنشین و سپاهان به دلیل شکست در دیدار رو در رو دوم باشد ولی پس از چندی مشخص شد نتایج رو در رو در نیم فصل دوم و پس از برگزاری بازی‌های دور برگشت محاسبه می‌شود.

کد خبر 542475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.