لزوم توسعه و ترویج نجوم در بین مردم

دبیر اجرایی جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب گفت: علم نجوم باید از نظر علمی، مذهبی و فکری مورد توجه قرار گیرد و رویداد امروز نقطه‌ آغازین پرداختن بیشتر به علم نجوم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش ذوالفقاری، شامگاه امروز _پنجشنبه ۲۵ آذر ماه_ در آئین اختتامیه جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب، اظهار کرد: مهم است که نجوم به صورت علمی ترویج و به شکل همگانی بین مردم توسعه یابد، تلاش شد تا جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب شکل بگیرد تا به ترویج و توسعه علم نجوم کمک شود.

وی ادامه داد: استاد احمد کیاست‌پور برای علم نجوم به ویژه در اصفهان و پایه‌گذاری مرکز نجوم ادیب در اصفهان تلاش‌های بی‌وقفه‌ای داشتند و را او را باید ادامه داد، چرا که هدف‌شان ترویج نجوم بین مردم بود.

دبیر اجرایی جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب خاطرنشان کرد: به دلیل پاندمی کرونا برخی از بخش‌های جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب به صورت مجازی برگزار شد، برگزاری جشنواره‌های این چنینی سبب ارتقای سطح دانش افراد خواهد شد و افرادی که به حوزه نجوم ورود می‌کنند، قطعاً رفتار و منش متفاوتی دارند و به دنبال دانش‌گری هستند، مرکز نجوم ادیب اصفهان یکی از مراکز بزرگ نجوم در کشور است.

وی با بیان اینکه بهترین کتابخانه نجوم در مرکز نجوم ادیب اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: از پتانسیل‌ها و امکانات مرکز نجوم ادیب اصفهان می‌توان در راه توسعه و ترویج نجوم بهره گرفت.

ذوالفقاری با اشاره به آثار منتخب در جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب، تاکید کرد: آثار ارسالی به جشنواره با دقت بررسی و داوری شد تا افراد برتر برگرده شوند، هر چند که تمام افراد در حوزه نجوم مورد تقدیر هستند.

وی ادامه داد: در جشنواره از بین مقاله‌های ارسالی، پنج مقاله با ارائه شفاهی، سه ارائه کتبی (پوستر) انتخاب شد و از بین عکس‌های ارسالی به جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب که کیفیت آن در حد بین‌المللی است، ۱۰ عکس منتخب شد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب گفت: لازمه پرداختن به علم نجوم این است که از نظر علمی، مذهبی و فکری مورد توجه قرار گیرد و رویداد امروز نقطه‌ای شروع برای پرداختن بیشتر به علم نجوم است.

کد خبر 542425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.