شهردار پولا با فساد اداری مبارزه می‌کند

شهردار کرواسی قصد دارد با شفاف کردن ۱۰۰ درصد فعالیت‌هایش، اعتماد عمومی را تقویت کرده و از سو استفاده از بودجه عمومی جلوگیری کند.

‌به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در ۱۰ دسامبر، شهر پولا کرواسی یک کنفرانس مطبوعاتی برای ارائه هدف بلندپروازانه خود برای تبدیل شدن به اولین شهرداری ۱۰۰% شفاف کرواسی، برگزار کرد. هدف این شهرداری حذف فساد و اعمال تغییرات معنی دار و طولانی مدت است.

شهردار پولا، فیلیپ زوریچیچ اعلام کرده که هدف اصلی او این نیست که یک شهردار قدیمی و باسابقه باشد، بلکه پایه گذاری اصول جدید است. زوریچیچ با اشاره در مورد تصمیم دولتش برای شفاف شدن ۱۰۰ درصدی، گفت:

"هر چیزی که از پول عمومی تأمین می‌شود باید تا آخرین پنی مشخص شود. برخی می‌گویند ممکن است این کار خودکشی سیاسی باشد، اما این تنها راه ممکن برای بازگرداندن اعتماد به سیاست است، زیرا سیاست تنها چیزی است که اساساً می‌تواند با اصلاح هر چیزی که در ۳۰ سال گذشته خوب نبوده است، اوضاع را تغییر دهید. نسل‌های جدید می‌خواهند به شیوه‌ای شفاف کار کنند."

شهردار پولا با فساد اداری مبارزه می‌کند

برای انجام اهداف بلندپروازانه خود، شهرداری با شرکت کروات LIBUSOFT CICOM برای توسعه اپلیکیشن دیجیتال iTransparency همکاری کرده است. با استفاده از این سرویس، شهر پولا اطلاعات دقیق و معتبری در رابطه با بودجه خود منتشر خواهد کرد و به این ترتیب اعتماد عمومی را می‌تواند بیشتر جلب کند.

فراتر از این، شهرداری کرواسی یک پورتال سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) را برای فعال کردن روشی شفاف برای مدیریت فضا و املاک شهری در ژانویه ۲۰۲۲ معرفی خواهد کرد که به عنوان یک برنامه کاربردی عمل خواهد کرد. پایگاه داده متمرکز شامل یک مرورگر گرافیکی و ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل و جستجوی داده‌ها است.

به گفته شهرداری، معرفی این دو سرویس دیجیتال به نفع همه است، از کارمندان شهر گرفته تا شهروندان.

شهردار پولا با فساد اداری مبارزه می‌کند

کد خبر 542276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.