انصراف خانواده خیر لاهیجانی از احداث گرمخانه

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: رفتارهای خانواده خیر لاهیجانی نشانگر آن است که از تصمیم خود برای احداث گرمخانه در این شهر منصرف شدند.

بهمن کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در اواخر دوره پنجم شورای اسلامی شهر، زمینی در نزدیکی پل خشتی لاهیجان برای ساخت گرمخانه توسط شهرداری در اختیار خانواده «مرحوم حمید میرصفای مقدم» قرار گرفت و مقرر شد ساختمان گرمخانه با همت این خانواده خیر با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در مدت زمان ۱۸ ماه احداث شود.

وی با بیان اینکه سه دانگ از زمینی که شهرداری در اختیار خانواده خیر قرار داده است، وقفی بوده و احداث گرمخانه در این زمین مشروط به موافقت و اجازه اداره اوقاف است، گفت: در ۲۸ آبان ماه جاری، شهرداری لاهیجان با ارسال نامه‌ای به اداره اوقاف خواستار تعیین تکلیف زمین محل احداث گرمخانه شد و به خانواده خیر نیز اعلام کرد با توجه به اوقافی بودن زمین شهرداری نمی‌تواند برای آن پروانه صادر کند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه شهرداری مالکیت سه قطعه زمین را در نقاط مختلف شهر در اختیار دارد که برای احداث گرمخانه به خانواده خیر معرفی کرده، اما مورد پسند آنها قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری به خانواده خیر پیشنهاد داد که در محلات مرکز و بافت‌های قدیمی شهر، خانه‌های ویلایی مناسب وجود دارد که می‌توانند یکی از خانه‌ها را خریداری و بازسازی کرده و تا زمستان آن را به گرمخانه تبدیل کنند، اما این پیشنهاد نیز مورد قبول آنها قرار نگرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه زمین محل احداث گرمخانه در نزدیکی پل خشتی و رودخانه این شهر واقع شده، باید احداث گرمخانه در این نقطه از نظر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آب منطقه‌ای نیز مورد بررسی قرار می‌گرفت تا بعدها دچار مشکلی نشود، لذا برای بررسی و جمع‌بندی این موضوع، جلسه‌ای با حضور شهرداری و اسلامی شهر و دعوت از ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آب منطقه‌ای، اوقاف، رئیس دفتر امام جمعه شهرستان لاهیجان و نماینده خیر برگزار کردیم، اما علیرغم چندین بار تماس و دعوت، نماینده‌ای از خانواده خیر در این جلسه حاضر نشد. و جلسه بی‌نتیجه ماند.

کنعانی با بیان اینکه لاهیجان جز شهرهایی است که الزامی به ساخت گرمخانه در آن نیست. و فقط به دلیل علاقه‌مندی خانواده خیر برای احداث گرمخانه، مدیریت شهری لازم دانست که در زمینه با آنها همکاری کند، گفت: به فرمانداری شهرستان لاهیجان اعلام کرده‌ایم که شهرداری و شورای اسلامی شهر این را آمادگی دارد. تا در صورت وجود بی خانمانی در لاهیجان، با هماهنگی دستگاه اجرای مرتبط، با اجاره خانه‌ای، بی خانمان‌ها را در آن ساماندهی کند.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یک‌صد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 542259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.