حتی شوخیش هم قشنگ نیست!

ذوب‌آهن تیم با اصالتی است که نباید اسیر جوسازی چند ادمین فضای مجازی معلوم‌الحال شود، اما با این حال در ساعات اخیر هجمه‌های زیادی روی کادر فنی این تیم شکل گرفته است!

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان پس از شروع خوبی که در لیگ برتر داشت در هفته‌های اخیر روی دور بدشانسی افتاده و به زعم برخی، حال و روز خوشی ندارد. ذوبی‌ها روز گذشته با تک گل مشکوک به آفساید از تیم هوادار شکست خوردند و بازی را در خانه واگذار کردند. بیشتر از مباحث فنی که آن هم جای صحبت بسیار دارد، به نظر می‌رسد ذوب‌آهن باز هم از سوی تصمیمات داوری متضرر شده است و مانند فصل گذشته امتیازات از دست رفته این تیم که به دلیل اشتباهات سهوی داوران اتفاق افتاده بازی به بازی بیشتر می‌شود. این در حالی است که پس از باخت ذوب‌آهن مقابل هوادار در ساعات اخیر هجمه‌های زیادی به مهدی تارتار و کادر فنی این تیم وارد شده در حالی که به نظر می‌رسد به جز چند صحبت کارشناسی بقیه حاصل خط دهی برخی افراد مخالف با مدیران تیم است که بیشتر به دنبال تسویه حساب‌های شخصی با مدیران باشگاه هستند و بهانه‌ای بهتر از نتایج تارتار پیدا نمی‌کنند.

البته باید این نکته را یادآور شویم که مهدی تارتار، ذوب‌آهنِ لیگ بیست و یکم را خودش بسته و مسئول مستقیم نتایج این تیم است. مهدی تارتار می‌توانست با جذب یک یا چند هافبک میانی آماده که با پلن بازیش چفت است برنامه بهتری را برای تیمش مهیا کند. همه ما می‌دانیم در دیدارهای گذشته، ذوب‌آهن در خط میانی مشکلات عدیده‌ای دارد و مشخص نیست قاسم حدادی‌فر که هواداران بعد از هر باخت در فضای مجازی صدایش می‌زنند، می‌توانست از عهده این وظیفه مهم بربیاید یا خیر؟ اما پاسخ این پرسش خیلی زودتر از سوی سرمربی تیم و در ابتدای لیگ به دوست داران این تیم داده شد. به زعم تارتار کاپیتان با سابقه ذوب آهن کیفیت لازم را نداشت و به نظر می‌رسد داستان قاسم و حضور وی در میدان برای ذوب آهن تمام شده باشد.

در میان هجمه‌هایی که علیه تارتار شکل گرفته است پیشنهاد یک گزینه نام آشنا به احسانی مدیرعامل باشگاه در زیر پست‌های فضای مجازی وی برای جایگزینی مهدی تارتار جالب توجه است، اما به میان آمدن نام یا نام‌هایی در این برهه از لیگ برتر برای نشستن به جای سرمربی فعلی حتی شوخیش هم برای ذوب آهن قشنگ نیست.

قطعاً همچون سپاهان، ذوب آهن نیز نیاز به پرورش بزرگان و پیشکسوتان خود برای نشستن روی نیمکت دارد، اما هدایت ذوب‌آهن از سوی مربی بدون رزومه کافی قطعاً در این برهه صحیح نیست و این تیم را به سمت سوزاندن پیشکسوتان خود می‌کند که در این زمینه سرخابی‌های پایتخت حسابی استاد هستند!

از سوی دیگر عده‌ای از دوست داران ذوب‌آهن که سعی می‌کنند منطق را به جای احساسات بر افکارشان حکم‌فرما کنند می‌دانند که انتخاب مهدی تارتار برای ذوب‌آهن پس از آن دوران سیاهی که برای این تیم اتفاق افتاد بهترین انتخاب برای گاندوها بود. کافی است نگاهی به نتایج ذوب آهن در فصل پیش و امسال بیاندازیم. ذوبی ها با هدایت رحمان رضایی در ۱۰ هفته ابتدایی هفت تساوی و سه شکست را به ثبت رساندند در صورتی که تارتار تا اینجای کار سه برد، دو تساوی و پنج شکست را با ذوب آهن داشته است و قطعاً نسبت به فصل گذشته عملکرد بهتری دارد.

با آنکه یک سوم لیگ بیست و یکم گذشته، اما فرصت تقویت این تیم در نیم فصل وجود دارد و می‌توان با هدایت مهدی تارتار به روزهای خوب هم رسید. گاندوها در چند پست نیاز به تقویت شدن دارند و می‌توانند با ترمیم این خطوط همان تیم قلدری باشند که تارتار می‌خواهد و از آن صحبت کرده است. چه آنانی که اسیر موج سواری عده‌ای برای رسیدن به منافعشان هستند و چه آنانی که جزو دلسوزان ذوب آهن به شمار می‌آیند، می‌دانند تارتار مربی کار کشته‌ای است که نشان داده تیم‌هایش اهل تلاشند، دست و پا بسته‌ای راهی مسابقات نمی‌شوند و می‌توان به تفکرات او اعتماد کرد، بنابراین به جای هم قطار شدن با چند ادمین تلگرامی یا اینستاگرامی معلوم الحال که مشخص نیست از سوی چه کسانی کوک می‌شوند ذوب آهن نیاز به حمایت دارد. این ادمین‌ها حتی به خود اجازه می‌دهند برای مدیران باشگاه و کادر فنی تیم خط و نشان بکشند و هیچ ساز و کاری برای مقابله با آنها نیست در حالی که در کمال تعجب از آنها تقدیر می‌شود!

با همه این تفاسیر ذوب آهن در روزهای آینده بازی‌های مهمی در جام حذفی و لیگ برتر دارد و نمی‌توان با یک یا چند باخت عملکرد کادر فنی آن را زیر سوال برد. در آخر باید گفت انتظار و صبر بهترین کلید واژه‌هایی هستند که شامل حال این روزهای ذوب آهن و هوادارانش می‌شود.

کد خبر 542246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.