تلاش برای جذب سرمایه گذار هدف اصلی سند جامع سرمایه‌گذاری شهرداری است

معاون سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت:تلاش برای جذب سرمایه گذار هدف اصلی سند جامع سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا برهانی پور امروز _چهارشنبه ۲۴ آذرماه_ در یازدهمین جلسه کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر در رابطه با اقدامات انجام شده در طی چهار ماه گذشته و فراخوان‌های سرمایه‌گذاری منتشر شده اظهار کرد: از این فراخوان‌ها می‌توان به پروژه تجاری اداری خیابان جی نبش اتوبان شهید صیادی در منطقه چهار، پروژه فضای کار اشتراکی کافی شاپ و فست فود بام پارکینگ عمومی شهید چمران واقع در منطقه هفت، پروژه تصفیه خانه‌های فاضلاب قائمیه و پل اندیشه واقع در منطقه ۱۳ و مرکز معاینه فنی خودرو تحت نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد.

وی در رابطه با پروژه‌هایی که در مرحله تکمیل اسناد فراخوان است ادامه داد: پروژه تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه شرقی مترو دکتر شریعتی تحت نظارت سازمان قطار شهری و پروژه ایستگاه شارژ موتورسیکلت‌های برقی تحت نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک در این مرحله قرار دارد.

معاون سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها، سازمانی چابک و پویا است که از طریق شناسایی و تبدیل طرح‌های مادی و معنوی شهرداری به سرمایه و بهره‌گیری از فرصت‌های اقتصادی محیط کسب و کار برای شهرداری ایجاد می‌کند.

وی در رابطه با اهداف این سازمان در اساسنامه گفت: از اهداف این سازمان در اساسنامه می‌توان به سیاست‌گذاری، تعیین خط مشی‌ها و تدوین راهکارهای اجرایی، افزایش سرمایه‌گذاری و مشارکت سرمایه‌گذاران در سطح شهر اصفهان، ارتقای کمی و کیفی تسهیل و تسریع در اجرای پروژه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی، تفریحی و فرهنگی در چهارچوب مأموریت‌های شهرداری اصفهان، نوآوری و تنوع بخشی به زمینه فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد ظرفیت جدید سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان، نوآوری و تنوع بخشی به شیوه‌های تأمین مالی داخلی و خارجی برای شهرداری در چارچوب قوانین و مقررات، افزایش کمی و کیفی خدمات شهری در چارچوب مأموریت‌های شهرداری اصفهان به واسطه تأمین منابع مالی اشاره کرد.

برهانی‌پور با اشاره به هدف سند جامع سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان گفت: هدف اصلی این سند جامع بسترسازی برای بهره‌گیری مؤثر از قابلیت‌های شهر و شهرداری از طریق تسهیل و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و مشارکت‌های عمومی - خصوصی است.

معاون سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان با اشاره به وظایف و اختیارات این سازمان در اساسنامه یادآور شد: تعیین اولویت سیاست‌ها و شیوه‌های سرمایه‌گذاری مربوط به کلیه طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری اصفهان و کلیه معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته و ابلاغ این سیاست‌ها وظیفه اصلی تعریف شده برای این سازمان در اساسنامه است.

وی در رابطه با عرصه‌های جدید مشارکت و سرمایه‌گذاری اضافه کرد: مشارکت سه جانبه، مشارکت‌های ترکیبی، بازرگانی، تبلیغات شهری، مشارکت کسب و کارهای سیار، بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی شهرهای خواهرخوانده اصفهان، توسعه محوطه‌های اجتماعات شهری، بورس، مشارکت با سازمان‌ها و نهادهای دولتی در ظرفیت‌های بلا استفاده آنها از روش‌های جدید درآمدزایی برای شهرداری است.

برهانی پور با اشاره به نیازهای اصلی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری تاکید کرد: ساختمان اداری مناسب، ایجاد ساز و کارهای مناسب جهت همکاری با متخصصان در ارتباط با حوزه‌های فعالیت، تقویت توان نظارتی سازمان، ایجاد اداره ارتباطات محلی، ملی و بین المللی، ایجاد اداره مشارکت و سرمایه گذاری در کلیه مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری می‌تواند در این حوزه بسیار مؤثر باشد.

معاون سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری با بیان اینکه تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهرداری در اولویت است، افزود: ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های جدید، بهره‌برداری از اماکن و زیرساخت‌های شهری در حال تصدی و اداره توسط شهرداری، اموال و دارایی‌های متعلق به سایر مالکان حقیقی و حقوقی اعم از بخش خصوصی، تعاونی دولتی و عمومی، ایده‌ها، اختراعات و فناوری‌های نوین کسب و کارهای نوپا، استار تاپ ها و فعالیت‌های بازرگانی و تجاری نیز در دامنه مشارکت و سرمایه‌گذاری در شهرداری قرار دارد.

برهانی پور با اشاره به روش‌های نوین تأمین مالی افزود: صندوق پروژه، صندوق زمین و ساختمان، اوراق مشارکت، انواع صکوک و صندوق سرمایه گذاری اصفهان روش‌های جدید تأمین مالی برتری شهرداری‌ها است.

کد خبر 542236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.