درخت کریسمس؛ پاداش اهدای خون در لهستان

به مناسبت کریسمس پیش رو، اهداکنندگان خون در لهستان با یک سورپرایز خاص روبرو می‌شوند؛ یک درخت کریسمس واقعی. این هدیه بخشی از کمپین "درخت کریسمس برای زندگی" سازمان جنگل‌های کشور لهستان است.

اهداکنندگان خونی که فردا، ۱۶ دسامبر، در چندین نقطه تعیین شده در لهستان خون اهدا کنند، با یک درخت طبیعی قدردانی خواهند شد. این هدیه ویژه به عنوان تکریم اقدام ارزشمندی است که افراد برای نجات بخشیدن به سایر همنوعان خود انجام می‌دهند.

در اطلاعیه رسمی سازمان جنگل‌های لهستان آمده است: «خون دارویی است که قابل ساخت نیست. تنها به لطف افراد شریف و مسئولی مانند اهداکنندگان خون، می‌توان عملیات‌های پیچیده نجات بخش را انجام داد، سلامت و جان بیماران صعب‌العلاج را نجات داد و به قربانیان حوادث کمک کرد. به همین دلیل است که این افراد سزاوار این هدیه هستند."

درختان اهدایی از مزارع ویژه درخت کریسمس که توسط جنگل‌بانان کاشته شده، تهیه می‌شود. جالب است بدانید که محل رویش این درختان در جنگل‌هایی است که به دلایلی نظیر عبور کابل‌های برق، امکان رشد بیشتر برای کاج‌های کریسمس وجود ندارد و به همین علت بهتر است در زمانی معین کنده شده به مکان‌های دیگر ارسال شوند.

 درخت کریسمس؛ پاداش اهدای خون

در صورت واکسینه شدن علیه کووید -۱۹، آیا می‌توانید خون اهدا کنید؟

افرادی که علیه کووید -۱۹ واکسینه شده‌اند در موارد زیر می‌توانند خون اهدا کنند:

· ۴۸ ساعت پس از روز تجویز واکسن کووید -۱۹ فایزر–بیواِن‌تِک

· ۱۴ روز پس از تجویز واکسن آسترازِ نِکا، جانسون و جانسون

در صورت بروز واکنش نامطلوب پس از واکسیناسیون، زمان انتقال خون به ۷ روز پس از پایان علائم موکول می‌شود.

حتی اگر در خارج از لهستان زندگی می‌کنید، باز هم می‌توانید شریف‌ترین عمل انسانی یعنی "انتقال خون" را انجام دهید؛ پس به نزدیک‌ترین مرکز اهدای خود مراجعه کنید و خون اهدا کنید. این کار مطمئناً به شما کمک می‌کند تا سال ۲۰۲۱ را به عنوان سالی معنادارتر به پایان برسانید!

 درخت کریسمس؛ پاداش اهدای خون

کد خبر 542162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.