تنها ۲ درصد از پسماند پورتو به دفن‌گاه زباله وارد می‌شود!

شهرداری پورتو اعلام کرده است که این شهر پرتغالی تنها ۰.۲۴ درصد از زباله‌های خود را در سال ۲۰۲۰ به محل‌های دفن زباله فرستاده که نتیجه اقدامات سازماندهی شده و سیاست‌های تعیین شده توسط شرکت محیط زیست شهری پورتو است. شهرداری استراتژی مدیریت پسماند خود را بر اساس سیاست "دفن صفر زباله" بنا نهاده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق داده‌های منتشر شده توسط آژانس محیط زیست پرتغال، تنها ۲ درصد از پسماند به محل‌های دفن زباله پورتو وارد می‌شود؛ این رقم قابل توجهی است زیرا هدف ملی برای دفن زباله، ۱۰ درصد است.

"لیپور" سرویس مدیریت پسماند پورتو است که در سال ۱۹۸۲ تأسیس شد. این سرویس، زباله‌های شهری تولید شده در هشت شهرداری منطقه بزرگ پورتو را مدیریت، بازیابی و پردازش می‌کند. این مناطق شامل اسپینو، گوندومار، مایا، ماتوسینهوس، پورتو، پوووا د ورزیم، والونگو و ویلا دو کوند است. در عین حال، این سازمان اقدامات خوبی را نیز در زمینه آگاهی‌رسانی‌ها در رابطه با اهمیت مدیریت پسماند با ایجاد کمپین‌های مردمی انجام داده است؛ سالانه نیم میلیون تن زباله شهری در این سازمان پردازش می‌شود.

تنها ۲ درصد از پسماند پورتو به دفن‌گاه زباله وارد می‌شود!

شهرداری پورتو به تمام اهدافی که برای مدیریت پسماند خود در نظر گرفته دست یافته است به طوری که در سال ۲۰۲۰ به نرخ بازیافت ۳۷ درصد رسید که از هدف تعیین شده ۳۱ درصد فراتر رفت.

در سال ۲۰۲۰، شرکت لیپور بیش از ۶۰ هزار تن مواد برای بازیافت و ۴۰ هزار تن زباله زیستی جمع‌آوری شده را به صورت انتخابی جمع‌آوری کرد و در نهایت متوجه شد که تولید زباله کاهش یافته است. همه‌گیری کرونا یکی از عوامل تأثیرگذار بر کاهش تولید زباله عنوان شده است اما آگاهی پیدا کردن شهروندان بر نحوه فعالیت بازیافت به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم گزارش شده است.

لیپور پیش از این اعلام کرده بود که امکان استفاده مجدد از بیش از ۱۳ هزار تن مواد وجود دارد و به این ترتیب از انتشار تقریباً سه هزار تن دی اکسید کربن در جو می‌توان جلوگیری کرد.

تنها ۲ درصد از پسماند پورتو به دفن‌گاه زباله وارد می‌شود!

کد خبر 542140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.