درخواست حذف تلگرام از گوگل پلی و اپ‌استور در آلمان

یک مقام عالی رتبه آلمان خواستار صدور دستور حذف تلگرام از فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل در صورت ادامه بی‌اعتنایی این برنامه پیام‌رسان به درخواست‌ها برای کمک به رصد محتوای افراطی شد.

به گزارش ایمنا، آلمان تلگرام را بستر مؤثر در ترویج نظریه پردازهای توطئه مخالف واکسن می‌داند که اخباری را درباره خطرات واکسن کووید _۱۹ منتشر و اعتراضاتی را هماهنگ می‌کنند که به خشونت کشیده می‌شود.

تلگرام اعلام کرده است تسلیم سانسور دولتی نمی‌شود و به شکل فزاینده‌ای محبوب کنشگرها و معترضین شده است به خصوص که پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک در برابر فشارهای دولتی برای مقابله با نشر دروغ‌ها، تهدیدها یا نظریه‌های توطئه، فعالیت این افراد و گروه‌ها را محدود کرده‌اند.

گروهی از معترضان ماه گذشته تجمعی با مشعل‌های فروزان در بیرون خانه وزیر کشور منطقه‌ای ساکسونی سفی آلمان برگزار کردند که تهدید آشکار خشونت علیه وی تعبیر شد.

بوریس پیستوریوس، وزیر کشور منطقه‌ای ساکسونی گفت: آنچه در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی اتفاق می‌افتد، برخلاف مقررات اعلام شده اپل و گوگل در فروشگاه‌هایشان است. ما باید با این شرکت‌ها صحبت کرده و آنها را متقاعد کنیم توزیع اپلیکیشن تلگرام را فوراً متوقف کنند.

آلمان یکی از سخت‌گیرانه‌ترین مقررات پایبندی برای شبکه‌های رسانه اجتماعی در جهان را دارد و آن‌ها را وادار می‌کند به گزارش‌های محتوای افراطی سریعاً واکنش نشان دهند. اما تلگرام که در سن پترزبورگ تأسیس شده و اکنون در دبی مستقر است، تاکنون به درخواست‌ها برای همکاری با وزارت دادگستری آلمان برای کمک به رصد عاملان محتوای افراطی، واکنش نشان نداده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 542137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.