خوراسگان استعداد تبدیل شدن به قطب هنر کشور را دارد

شهردار اصفهان گفت: از حیث هنری کارگاه‌های خاتم‌سازی در منطقه ۱۵ ریشه و فعالیت دارند که اگر مورد حمایت قرار گیرند، خوراسگان استعداد تبدیل شدن به قطب هنر ایران را دارد.

به گزارش ایمنا، علی قاسم زاده امروز _ چهارشنبه، ۲۴ آذرماه_ در بازدید از منطقه ۱۵ شهر اصفهان با اشاره به اینکه در ادامه بازدیدهای هفتگی از مناطق، امروز در این منطقه حضور پیدا کردیم تا در جریان کامل فعالیت‌های منطقه قرار بگیریم، اظهار کرد: این منطقه از جمله بخش‌هایی است که استعداد پیشرفت بالایی دارد و از زمین‌های بکری برخوردار است که می‌تواند منطقه را به یک قطب گردشگری تبدیل کند.

وی ادامه داد: همچنین از حیث هنری کارگاه‌های خاتم سازی در این منطقه ریشه و فعالیت دارند که اگر مورد حمایت قرار گیرند، خوراسگان استعداد تبدیل شدن به قطب هنر ایران را دارد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: این منطقه استعدادهای تاریخی دارد که می‌تواند کانون جذب گردشگر باشد و برای آینده می‌توان روی این منطقه به عنوان یک منطقه جاذب گردشگری حساب باز کرد.

منطقه ۱۵ گزینه مناسب برای سکونت در محلات آرام

وی با بیان اینکه منطقه ۱۵ با وجود الحاق به شهر هنوز اصالت فرهنگی و مذهبی خود را حفظ کرده است، گفت: همه این موارد حکایت از این دارد که خوراسگان برای افرادی که می‌خواهند در یک منطقه با اصالت فرهنگی زندگی کنند، می‌تواند یک انتخاب خوب باشد. همچنین برای افرادی که تمایل دارند از محلات شلوغ شهر فاصله گرفته و در محلات آرام سکونت داشته باشند، منطقه ۱۵ یک گزینه مطلوب است.

قاسم‌زاده با اشاره به وجود بیش از ۲۰ محله در منطقه ۱۵ اظهار کرد: اکثر محلات منطقه پراکنده است و تا حدودی وضع روستایی خود را حفظ کرده است. این موضوع یک ظرفیت برای علاقه‌مندان به زندگی در بافت‌های تاریخی و آرام است.

آزادسازی و احداث خیابان سردار باقری در سال آینده

وی اظهار امیدواری کرد: با همت مردم منطقه و پشتیبانی شهرداری مرکزی این منطقه تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مناطق برای زندگی و یک قطب برای گردشگری شود.

شهردار اصفهان در خصوص تکمیل خیابان سردار باقری نیز اظهار کرد: یکی از مشکلات منطقه ۱۵ این است که اکثر خیابان‌های آن نیمه تمام و بن‌بست است، از جمله خیابان سردار باقری که منطقه مصمم است این مشکل را رفع کند.

وی ادامه داد: در بودجه امسال و سال آینده ردیفی برای این منظور اختصاص پیدا کرده است تا آزادسازی این طرح که امسال مقداری از آن اجرایی شده است، سال آینده کامل و خیابان از بن‌بست خارج شود.

خوراسگان استعداد تبدیل شدن به قطب هنر کشور را دارد

۱۱۵ میلیارد تومان برای آزادسازی کمربند شمالی نیاز است

هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهردار اصفهان در ادامه این جلسه، با بیان اینکه تا سال ۹۲ شهرداری منطقه ۱۵ مستقل از اصفهان بود و در همین سال به عنوان منطقه پانزدهم به این شهر ملحق شد، اظهار کرد: این منطقه هفت هزار هکتار وسعت دارد و ۲۵ درصد از این وسعت در محدوده قانونی و مابقی در حریم است.

وی ادامه داد: برخورداری این منطقه از دانشگاه آزاد خوراسگان، دو بیمارستان فارابی و فردوس، سینما بهمن، یکصد هیئت مذهبی، بافت تاریخی و گردشگری، ۲۱ برج محله گورت، منار راران، حمام نقاشی و عمران خان از جمله ظرفیت‌های آن به شمار می‌رود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه جمعیت منطقه ۱۳۲ هزار نفر و دارای ۲۳ محله است که ۱۱ محله الحاقی است، گفت: محله ابَر دارای بیشترین جمعیت است و قلعه نو کمترین جمعیت را دارد. همچنین محله شهید رجایی پرتراکم‌ترین و ارغوانیه کم تراکم‌ترین محله منطقه است.

وی با بیان اینکه محله ارغوانیه بیشترین مساحت و گیان کمترین را در سطح منطقه دارد، افزود: منطقه ۱۵ دارای ۱۵۳ هکتار بافت فرسوده مصوب است که در محلات متصل و داخل شهر قرار دارد. محله سفلی با ۱۸ درصد و محله شهید رجایی با دو درصد کمترین میزان بافت فرسوده را در منطقه دارد.

نظری پور تکمیل نشدن خیابان الله‌اکبر، تراکم بالای جمعیت در برخی محلات و نقاط حادثه‌خیز، تکمیل نشدن خیابان ابر و لاله، وجود اتباع خارجه، عدم تعیین تکلیف گستره ویژه آخر خیابان الله اکبر، عدم تکمیل خیابان اریسون و کنگاز، وجود مشاغل مزاحم مانند ریخته‌گری، تکمیل نشدن خیابان شهدای ستار، انباشت فرهنگی در برخی محلات، مجاورت برخی محلات منطقه با کارخانه قند، وجود پارکینگ خودروهای سنگین در محله شهید رجایی، عدم وجود شبکه فاضلاب در ارغوانیه و نیمه تمام بودن خیابان سردار باقری را از جمله طرح‌های نیمه تمام و چالش‌های فعلی منطقه برشمرد.

خوراسگان استعداد تبدیل شدن به قطب هنر کشور را دارد

طی فرآیند دو ساله می‌توان آزادسازی کمربند شمالی را به پایان رساند

وی با بیان اینکه خیابان سردار باقری در بودجه امسال ردیف اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی داشت و برای سال آینده این طرح ۲۲ میلیارد تومان بودجه دریافت خواهد کرد، گفت: یکی از چالش‌های بر سر راه اتمام این طرح قیمت بالای زمین برای آزادسازی بوده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهر اصفهان با اشاره به اینکه کمربند شمالی از دیگر طرح‌های نیمه تمام منطقه است، افزود: کمربند شمالی هفت خیابان را در منطقه شامل می‌شود که به عنوان خیابان کمکی جی می‌توان از آن استفاده کرد، این کمربند در نقطه ابتدایی خود محله جوزدان را شامل و در نهایت تراکم ترافیک آن به رینگ چهارم منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه از اواخر سال جاری آزادسازی این مسیر را در دستور کار قرار می‌دهیم، ادامه داد: امسال برای این طرح ۶۲ میلیارد تومان اختصاص دادیم که با توجه به شاخص بودن پروژه، ۱۱۵ میلیارد تومان برای آزادسازی نیاز دارد که در صورت تأمین طی پروسه دو ساله می‌توان آزادسازی کمربند شمالی را به پایان رساند و شمال منطقه را از بن بست خارج کرد.

نظری پور بودجه امسال منطقه را بیش از ۲۰۹ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: ۲۸ درصد از این بودجه جاری و مابقی به بخش عمرانی اختصاص داشت که از این میزان هم ۱۷ میلیارد تومان سهم پروژه‌های منطقه‌ای، ۳۶ میلیارد تومان سهم پروژه‌های مهم و ۴۰ میلیارد تومان هم برای طرح‌های شاخص منطقه ۱۵ هزینه می‌شود.

کیلومتر ۲.۵ تا ۴ رینگ چهارم تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود

وی طرح‌های ادامه رینگ چهارم، تقاطع شهید سلیمانی و انتقال پساب فاضلاب را از پروژه‌های شاخص منطقه عنوان و اظهار کرد: در بخش درآمدی هم با دو برابر شدن درآمدهای منطقه در سال جاری نسبت به سال قبل، تا پایان سال با اتمام پروژه مشارکتی خان تحقق درآمدها به ۲۳۰ درصد خواهد رسید.

مدیر منطقه ۱۵ شهر اصفهان با اشاره به ادامه مسیر رینگ چهارم افزود: از کیلومتر صفر تا یک آزادسازی پروژه شهید سلیمانی انجام شد و به بهره‌برداری رسید، از کیلومتر چهار تا شش و نیم به صورت کامل آزادسازی شده و یک باند آن هم آسفالت شده است. از کیلومتر ۲.۵ تا چهار نیز آزادسازی به ۷۰ درصد رسیده و تا دو ماه آینده به پایان می‌رسد.

کد خبر 542132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.