۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
تولدی دیگر در عمارت هنرمند

نمایشگاهی از آثار نقاشی "مینا صالحی دَم‌آبی" با نام "مینا" در عمارت هنرمند برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آدمی از خاک سرشته شده و به خاک باز می‌گردد. درگذر روزگار و چرخش ایام گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که جسم و روح را گرفتار می‌کند، در آن زمان آثار نو پدید می‌آید که از آخرت و دنیای فانی حکایت می‌کند. قلمی که روی بوم حرکت می‌کند و تصویری که کامل می‌شود و رنگ‌هایی که یکی پس از دیگری پدیدار خواهند شد تا از قصه‌ای پرغصه بگویند، داستانی که جرأت و جسارت خاصی برای بیان آن با تصویر لازم است، همه و همه از اتفاق‌ها سخن می‌گویند و حکایت‌ها دارند.

تولدی دیگر در عمارت هنرمند

این روزها نمایشگاهی از نقاشی‌های مینا صالحی دَم‌آبی در عمارت هنرمند برپا شده است؛ وی در این باره به خبرنگار ایمنا گفت: از دوران کودکی به نقاشی علاقمند شدم و در زمان تحصیل در مسابقات نقاشی مدرسه شرکت می‌کردم و رتبه برتر بود؛ همین موضوع سبب شد که این هنر را ادامه دهم. در زمان گسترش کرونا به روستای دَم‌آب رفتم تا بتوانم تابلو بکشم. در جای‌جای روستا طرح‌ها و ایده‌های جدیدی برای پردازش وجود داشت و به این ترتیب مجموعه آثار روستای دم‌آب را خلق کردم.

وی بابیان اینکه تعداد ۴۰ تابلو از تقاشی‌های خود را برای بازدید عموم در عمارت هنرمند به نمایش گذاشته‌ام که شامل سه مجموعه روستای دم‌آب، مومیای و خلقت است، گفت: این نقاشی‌ها مربوط به سال جاری است که در قالب نمایشگاه انفرادی ارائه شده است، البته در سال‌های گذشته هم نمایشگاه‌های متعدد دیگری برگزار کرده‌ام.

تولدی دیگر در عمارت هنرمند

صالحی افزود: در مجموعه نقاشی‌های روستای دَم‌آب، آثاری مرتبط با شب یلدا وجود دارد، همچنین در ایام همه‌گیری ویروس کرونا اثری با عنوان کرونا نقاشی کردم که منتخب نمایشگاه ترکیه شد و در این نمایشگاه نیز ارائه شده است.

این نقاش با اشاره به تأثیر روستای دَم‌آب بر خلق آثارش، ادامه داد: مجموعه روستای دم آب سرشار از آرامش است از این رو مجموعه نقاشی‌های که در این نمایشگاه ارائه کرده‌ام، نشان‌دهنده درون‌گرا بودن هستند و برای خلق آنها از رنگ‌های تیره استفاده کرده‌ام. آرامش روستا را می‌پسندم، اما باید از تکنولوژی هم بهره برد و از این دو در کنار هم به درستی استفاده کرد.

تولدی دیگر در عمارت هنرمند

صالحی گفت: پس از سانحه تصادفی که داشتم به این نکته پی بردم که دنیا بی‌ارزش و فانی است، بنابراین نقاشی را شروع کردم و "ملکه تیه" را کشیدم که یکی از اساطیر مصر است و این اثر را با نگرشی به بی‌ارزش و فانی بودن دنیا نقاشی کردم چون نمی‌توان از اثرگذاری انسان‌ها غافل شد و جسم از بین می‌رود.

این هنرمند با بیان اینکه عنوان "مینا" را برای نمایشگاه خود در عمارت هنرمند انتخاب کرده است، افزود: برای انتخاب این عنوان از اسم کوچک خودم استفاده کردم و دلیل خاص دیگری وجود نداشت، اما تمام ایده‌ها برگرفته از تصورات ذهنی و اتفاقاتی است که در زندگی من رخ داده است.

به گزارش ایمنا، "مینا صالحی دَم‌آبی" متولد سال ۱۳۶۳ و دانش‌آموخته کارشناسی هنرهای تجسمی است. او در نقاشی از محضر اساتید بسیاری از جمله استاد رحیم نَوَسی بهره‌مند شده است. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی این هنرمند می‌توانند همه روزه تا روز شنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۹ تا ۱۲ به عمارت هنرمند، واقع در خیابان ابن سینا، کوچه چهارم مراجعه کنند.

کد خبر 542101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.