راهیان نور در ردیف‌های اصلی بودجه نادیده گرفته شده است

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: طی سال‌های متمادی، ردیف بودجه مستقلی به راهیان نور اختصاص داشت هر چند ردیف سنگینی نبود و متولیان راهیان نور با حداقل‌ها اقدامات حداکثری انجام داده‌اند، اما در ردیف‌های اصلی لایجه بودجه‌ای که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است نامی از راهیان نور دیده نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، سردار نادر ادیبی در نشست خبری برنامه‌های اعزام کاروان‌های راهیان نور، اظهار کرد: از دولت انقلابی و جهادی انتظار داریم به عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور کشور به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه کشور به ویژه توسعه فرهنگی توجه بیشتری نشان بدهد. انتظار ما از متولیان بودجه کشور یعنی دولت و مجلس تقویت عملیات فرهنگی راهیان و همچنین فرهنگ دفاع مقدس است چون این نگرانی وجود دارد که در صورت کم توجهی، فرهنگ دفاع مقدس در درازمدت دچار اشکال شود بنابراین انتظار تقویت بودجه راهیان نور، یک انتظار جدی است چون مقام معظم رهبری هم بارها به توجه به نقش و اهمیت راهیان نور و فرهنگ دفاع‌مقدس تأکید کرده‌اند.

وی افزود: مجموعه راهیان نور جز اولین مجموعه‌هایی که بود برای کنترل این ویروس در اختیار مجموعه سلامت کشور گذاشت. در عین حال ۸۰۰ گروه جهادی از دل مجموعه راهیان نور برای کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا و کمک به هموطنان سیل زده و زلزله زده به وجود آمد که نشان دهنده اهمیت و نقش مجموعه راهیان نور است به همین خاطر نقش بودجه در انجام رسالت این مجموعه بسیار حیاتی است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور خاطرنشان کرد: راهیان نور متولی به‌کارگیری همه دستگاه‌های کشور در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و ممکن است با قرار گرفتن بودجه در ردیف‌های فرعی، اشکال مدیریتی در حوزه‌های مختلف ایجاد کند. از متولیان تقاضا داریم این ایراد را برطرف کرده و با تثبیت و تعیین ردیف بودجه در تقویت مأموریت راهیان نور، متولیان امر را یاری کنند.

سردار ادیبی با اشاره به آمادگی کامل ستاد مرکزی راهیان نور برای اعزام کاروان‌ها برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس کشور، تصریح کرد: در فرصت دو ساله نواقص موجود در راستای خدمات‌رسانی به زائران راهیان نور برطرف شدند. همچنین استقبال خادمان راهیان نور از ثبت نام در فراخوان انجام شده برای خدمت به زائران نشان دهنده اشتیاق آنها و دیگر هموطنان برای حضور در یادمان‌های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در سفرهای راهیان نور پروتکل‌های بهداشتی به صورت سختگیرانه اجرا خواهد شد و دستوالعمل‌های لازم ابلاغ شده و به متولیان و خادمان آموزش‌های لازم ارائه شده است. همچنین برای رعایت فاصله‌گذاری در اسکان زائران راهیان نور هم اقدامات زیادی انجام شده است و در حال حاضر امکان شب مانی ۱۲۰ زائر راهیان نور در مناطق مورد بازدید فراهم است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: برای خدمات‌رسانی مطلوب به خانواده‌هایی که با خودروهای شخصی از یادمان‌های دفاع‌مقدس بازدید می‌کنند سامانه‌ای برای ثبت نام فراهم شده است و نحوه ثبت نام به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 542086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.