تداوم افزایش غلظت آلاینده‌ها/کاهش آلودگی هوا از اواخر روز شنبه

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی تا روز پنجشنبه شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مهیا است. امید می‌رود با ورود این سامانه، آلودگی هوای کلانشهر اصفهان از روز شنبه به بعد کاهش پیدا کند.

علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار طی امروز و فردا بر روی استان است و بر این اساس در این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به صورت قسمتی تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی تا روز پنجشنبه شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مهیا است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با ورود موج بارشی از روز جمعه در مناطق غرب و جنوبی و از روز شنبه در سایر مناطق استان شاهد بارش باران باشیم.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، تصریح کرد: دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین زمان به ۱۵ درجه می‌رسد و کمینه دمای فردا نیز به منفی دو درجه خواهد رسید. گرم‌ترین شهر استان چوپانان با ۱۶ درجه و سردترین شهر نیز بوئین و میاندشت با منفی هفت درجه خواهد بود.

عسگریان با تاکید بر اینکه وجود ابر در آسمان کلانشهر اصفهان تا روز جمعه تداوم دارد اما بارشی وجود ندارد، گفت: سامانه‌ای که طی هفته آینده در سطح استان وجود خواهد داشت، بیشتر غرب و جنوب استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و میزان بارش در طول هفته خوب است اما بارش برای مناطق مرکزی و شرقی استان به صورت پراکنده و کم، و در طول هفته است.

وی افزود: امید می‌رود با ورود این سامانه، آلودگی هوای کلانشهر اصفهان از روز شنبه به بعد کاهش پیدا کند.

کد خبر 542082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.