توضیح شهردار خرم‌آباد درباره قطع درختان پارک پروین

شهردار خرم‌آباد گفت: قرار است در انتهای پشته حسین‌آباد نزدیک به ۲۵ هکتار درختکاری شود و ان‌شاالله این درختان جایگزین درختان قطع شده پارک پروین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید فتوحی در بیست و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به بحث پارکینگ ماسور اشاره و اظهار کرد: پارکینگ ماسور در دست ادارات میراث فرهنگی و راه و شهرسازی است که به قرارداد خود عمل نمی‌کنند و شهرداری هم توان خرید این ساختمان را ندارد.

وی با اشاره به مشکلات شهرداری منطقه سه اضافه کرد: توسعه‌نیافتگی خاصی با توجه به وسعت زیاد این منطقه نسبت به مناطق دیگر به چشم می‌خورد لذا شهرداری ناحیه ماسور از زمان تأسیس تاکنون وظیفه انعکاس مشکلات را به شهرداری منطقه سه دارد و کار اجرایی در حیطه وظایفش نیست.

شهردار خرم‌آباد تصریح کرد: ساختمان ناحیه ماسور اکنون در اختیار شهرداری است ولی در دهه ۹۰ شهرداری مستأجر این ساختمان بوده و آن زمان اجاره بها را به موقع پرداخت نکرده و بدهکار است. سال گذشته که مدیر منطقه سه بودم مبلغ ۴۰ میلیون تومان بابت اجاره بها به تعاونی ماسور پرداخت شد اما امسال با توجه به مشکلات مالی، قدرت پرداخت نداریم.

وی به خیابان موازی حافظ در مرکز شهر نیز اشاره کرد و افزود: در مبحث مهم خیابان ۲۸ متری موازی با حافظ باید اداره میراث فرهنگی را در عمل انجام شده قرار دهیم، میلیاردها تومان آنجا هزینه نشده که میراث فرهنگی بیاید و حق شهروندان را تضعیف کند و خیابان ۲۸ متری را به خیابان هشت متری تغییر دهد.

شهردار خرم‌آباد گفت: در قضیه پادگان ۰۷ شهرداری خرم‌آباد تنهاست و از رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر انتظار داریم شهرداری را حمایت کنند تا بتوانیم فضایی سبز و مجموعه‌ای فرهنگی برای همشهریان در مرکز شهر ایجاد کنیم.

فتوحی در خصوص قطع درختان پارک پروین خاطرنشان کرد: در اسرع وقت افراد خطاکار شناسایی و به محاکم قضائی معرفی شدند که در حال حاضر دو تن از این افراد با دستور دادستان در بازداشت به سر می‌برند و پرونده به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع شده و ما نیز در انتظار نظر کارشناس هستیم.

وی گفت: قرار است در انتهای پشته حسین‌آباد نزدیک به ۲۵ هکتار درختکاری شود و ان‌شاالله این درختان جایگزین درختان قطع شده پارک پروین می‌شود.

کد خبر 542078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.