شهرداری بافت تاریخی خرم‌آباد تشکیل می‌شود

اعضای هیئت مدیره انجمن خرم‌آباد رویشی دوباره (خرد)، با حضور در بیست و هشتمین جلسه رسمی شورای ششم خرم‌آباد، به ارائه گزارشی در خصوص فرصت‌های گردشگری بافت تاریخی شهر پرداختند و مصوب شد اعضای شورا و انجمن خرد، در جلسات تخصصی‌تر به این موضوع مهم پرداخته و مقدمات تشکیل شهرداری بافت تاریخی را فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست و هشتمین جلسه رسمی و عادی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با موضوعاتی چون بررسی نامه‌های وارده به صحن شورا، ارائه گزارش عملکرد مدیر منطقه سه شهرداری خرم‌آباد در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو، ارائه گزارشی پیرامون ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری بافت تاریخی شهر خرم‌آباد و بررسی عملکرد شهرداری منطقه سه برگزار شد.

در این جلسه وضعیت سد معبر ورودی خیابان خیرآباد با توجه به واقع شدن بیمارستان قلب در این خیابان، برچیدن سد معبر ورودی خیابان خیرآباد که توسط سه چرخه‌ها دچار اختلال در رفت و آمد خودروهای شهروندان و آمبولانس‌هایی که بیماران قلبی را حمل می‌کنند، همچنین معضل سد معبر گسترده در سبزه میدان خرم‌آباد و برچیدن سد معبر خیابان‌ها و ساماندهی دست‌فروشان ضعیف ارزیابی شد.

در این جلسه اعضا با انتقاد از وضعیت پارک شاپوری که در کنار پل باستانی قرار دارد به دلیل خدمات‌دهی نامناسب به شهروندان از شهرداری منطقه سه انتقاد کردند. همچنین گفته شد که در این پارک، یک ساختمان رها شده وجود دارد و بخش سرمایه‌گذاری شهرداری در این زمینه ضعیف عمل کرده است، زیرا این ساختمان باید به سرمایه‌گذار واگذار شود و این گونه بلاتکلیف به حال خود رها نشود.

بررسی وضعیت ترمینال جنوب شهر خرم‌آباد، خاکی بودن بسیاری از معابر و کوچه‌های محله‌های اسبستان و پشته حسین‌آباد، و ضرورت ایجاد یک معاونت به نام معاونت اجراییات شهرداری زیرا بحث سد معبر به یک معضل بزرگ در خرم‌آباد تبدیل شده است.

نامناسب بودن وضعیت نظافت منطقه سه خرم‌آباد که بیش از نیمی از جمعیت شهر در این منطقه قرار دارد، نبود امکانات و نیروی کافی در شهرداری ناحیه ماسور که زیر مجموعه شهرداری منطقه سه است و مهار آب‌های سطحی که در جلسات متعدد بارها و بارها به آن اشاره شده، اما همچنان در هنگام بارندگی شاهد انواع آب‌گرفتگی‌ها و مشکلات برای شهروندان هستیم. همچنین جوابگو نبودن سه منطقه برای چارت اداری شهرداری خرم‌آباد و افزوده شدن شهرداری جدید با نام شهرداری منطقه چهار به ساختار شهرداری، نامناسب بودن وضعیت نظافت جداول خیابان‌ها در منطقه سه از موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

در این جلسه رضا بیرانوند، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه عملکرد پیمانکاران مناطق مختلف شهر نیازمند توجه ویژه است، گفت: بحث تنظیف در منطقه سه با توجه به گستردگی و جمعیت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بحث تنظیف و فضای سبز این منطقه و به خصوص عملکرد پیمانکاران در این منطقه نیازمند توجه ویژه است تصریح کرد: با این وجود متأسفانه پیمانکاران تنظیف و فضای سبز به خوبی و در حد انتظار، عمل نمی‌کنند و مشکلاتی در این منطقه وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد اظهار کرد: مناطقی مانند ماسور و پارک شاپوری نیازمند اقدامات گسترده است در حالی که به نظر می‌رسد پارک شاپوری، نگهبان ندارد زیرا برخی تجهیزات آن به سرقت رفته و در خصوص تنظیف در منطقه سه نیز علی‌رغم وجود مشکلات مختلف، مشکلاتی مانند پرداخت نشدن حقوق کارگران فصلی و درخواست‌های روزانه برای پرداخت هزینه از سوی پیمانکار، زیاد است.

وی ادامه داد: منطقه سه به عنوان یک منطقه وسیع نیازمند اقدامات چشمگیری است و ضرورت دارد در همین راستا نظارت و توجه ویژه‌ای بر عملکرد پیمانکاران انجام شود.

کد خبر 542067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.