فایزر و آسترازنکا آنتی‌بادی کمتری علیه اومیکرون تولید می‌کنند

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا فایزر و آسترازنکا برای مبارزه با گونه اومیکرون نسبت به سایر گونه‌های ویروس کرونا آنتی‌بادی کمتری تولید می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن‌های فایزر و آسترازنکا مطالعه جدیدی انجام دادند و نمونه‌های خون جمع‌آوری شده از بیش از ۲۴ داوطلبی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده بودند در برابر گونه اومیکرون مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که هر دو واکسن کرونا شرکت‌های فایزر و آسترازنکا قادر نبودند گونه اومیکرون را همانند دیگر گونه‌های ویروس کرونا خنثی کنند و آنتی‌بادی تولید شده پس از دریافت آن‌ها برای مبارزه با گونه اومیکرون نسبت به دیگر گونه‌های ویروس کرونا کمتر بود. بنابراین احتمال بروز بیماری کووید -۱۹ ناشی از گونه اومیکرون افزایش پیدا می‌کند، هنوز شدت بیماری به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون مشخص نشده است، اما در حال حاضر شواهدی مبنی بر ابتلاء به نوع شدید بیماری به دلیل این گونه جهش یافته ارائه نشده است.

به گفته محققان، اثربخشی واکسن‌ها در برابر گونه‌ای جدید جهش یافته از جمله اومیکرون با تزریق دز تقویت کننده بهبود پیدا می‌کند، واکسیناسیون بهترین و مؤثرترین روش برای محافظت از انسان‌ها در این همه‌گیری است. بنابراین توصیه شده است که افراد در زمان تعیین شده دزهای لازم واکسن کرونا را دریافت کنند.

کد خبر 542018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.