رقابت ملی "نقش عشق" نفرات برتر خود را شناخت

آیین اختتامیه و اهدای جوایز رقابت ملی نقاشی آبرنگ عاشورایی با عنوان "نقش عشق" برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این مراسم که با حضور "کوروش اصلانی، داور این رقابت و احمد نوری، رئیس حوزه هنری استان اصفهان و جمعی از اساتید نقاشی آبرنگ و در گالری تماشای عمارت سعدی برگزار شد، نفرات برگزیده این رقابت معرفی و تجلیل شدند.

در این مراسم آزاده کوفگر، مدیر واحد تجسمی حوزه هنری استان اصفهان به تشریح اهداف برگزاری این رویداد پرداخت و گفت: این رویداد با هدف ایجاد فضایی هم افزایی فرهنگی و تبادل دانش رویداد نقش عشق با هدف پاسداشت فرهنگ عاشورایی و تأثیر آن بر ظهور منجی و به تصویر کشیدن آداب و رسوم و آئین‌های عزاداری محرم و اماکن متبرکه و ثبت آئین‌های سنتی برای انتقال به نسل‌های آینده برگزار شد.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این رویداد می‌توان به ایجاد فضای هم افزایی و تعامل فرهنگی اجتماعی و تبادل دانش و مهارت در بین هنرمندان آبرنگ و زمینه سازی برای خلق اثر در زمینه فرهنگ عاشورا و انتظار نام برد.

کوفگر تاکید کرد: این فراخوان در شهریور ۱۴۰۰ اعلام شد و در دو مرحله برگزار شد که در مرحله اول ۶۰ اثر به دست ما رسید که از آن میان بیست اثر برای مرحله دوم انتخاب شد و از میان ۲۰ اثر انتخابی، ۵ اثر به عنوان آثار نهایی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

سپس کوروش اصلانی، نماینده هیئت داوران مسابقه "نقش عشق" ضمن تشکر از افرادی که با موضوع محرم نقاشی کشیده و در این فراخوان شرکت کردند، گفت: توصیه دارم در این روزگار، بی‌پروا باشید و نترسید و ارزش‌ها را با رفتارهای خود صیانت کنید.

وی افزود: نگران نباشید و ارزش‌ها را حفظ کنید، ما هر چه داریم از محرم داریم و باید قدر دانست و خوشحال باشید که لایق بودید و توانستید در مسیر این مکتب حرکت کنید و قدم بزنید.

در ادامه احمد نوری، رئیس حوزه هنری استان اصفهان به کسانی که موفق به شرکت در این حرکت عاشورایی شدند تبریک گفته و افزود: تبریک من بیش‌تر بدان جهت است که شما هنرمندان توانستید در اتفاق پاک و زلالی که از ۱۴۰۰ سال پیش جریان دارد و هنوز هم هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نشده است و تا زمان ظهور امام زمان (عج) نیز ادامه خواهد داشت شرکت کنید و مؤثر باشید.

وی تصریح کرد: این رویداد نخستین اتفاق هنری در زمینه نقاشی آبرنگ با موضوع عاشورایی بود و امیدواریم این اتفاق با حضور خیرین و اساتید و هنرمندان باز هم ادامه داشته باشد.

نوری ایده اولیه این فراخوان را از استاد کوروش اصلانی دانست و ضمن تشکر از استادان اصلانی، بدرالسما و مرتضی بخری، تصریح کرد: این اتفاق خوبی است که خیرین، حامی یک اتفاق هنری می‌شوند و من این را لطف اهل‌بیت می‌دانم و قطعاً آنان خیر این حرکت را در زندگی خودشان می‌بینند.

وی ادامه داد: حوزه هنری استان اصفهان به عنوان یک سازمان فرهنگی هنری از چنین حرکت‌های فرهنگی خیرین که منجر به رشد هنری جامعه می‌شود قدردانی می‌کند.

به گزارش ایمنا، در رقابت ملی "نقش عشق" مرجان کوچکی رتبه اول، حمیده مفید رتبه دوم و فرهاد طباخیان نیز رتبه سوم را به‌دست آوردند، همچنین الهام نعمتی و مریم حیدری نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

کد خبر 541988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.