طرح جامع اراک «ناقص» است

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه طرح جامع این کلانشهر آنقدر ناقص است که باید آن را «طرح ناقص» بنامیم، گفت: یکی از آسیب‌های طرح جامع فعلی، رشد سکونتگاه‌های غیر رسمی، ایجاد مناطق محروم و کم توجهی به مناطق حاشیه‌ای است.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح جامع شهر اراک که بهتر است نامش را به طرح ناقص تغییر دهیم باعث رشد سکونتگاه‌های غیر رسمی، ایجاد مناطق محروم و کم توجهی به مناطق حاشیه‌ای و در نتیجه دامن زدن به بی‌عدالتی اجتماعی و تضییع حقوق نسل‌های آینده می‌شود.

وی در خصوص طرح جامع کلانشهر اراک با بیان اینکه طرح جامع شهر اراک آنقدر ناقص است که باید آن را «طرح ناقص» بنامیم، افزود: جالب است که شهرک الغدیر، کوی حمید، شهرک جوادیه، میدان مقاومت، خیابان دانشگاه و حتی پشت زمین‌های قنات ناصری جزو طرح جامع آورده شده ولی انتهای کوی ناصریه مانند حفره‌ای تو خالی، خارج از آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: از دیگر مواردی که گویای ناقص بودن طرح جامع شهر اراک است، این است که ولی‌آباد و صالح آباد که نزدیک‌ترین مناطق به مرکز شهر هستند، خارج از این طرح قرار دارند که باید این نقیصه با کمک اداره کل راه و شهرسازی استان و استانداری برطرف شود.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های طرح جامع فعلی، رشد سکونتگاه‌های غیر رسمی، ایجاد مناطق محروم و کم توجهی به مناطق حاشیه‌ای است، ادامه داد: دامن زدن به بی‌عدالتی اجتماعی و تضییع حقوق نسل‌های آینده از عوارض این طرح است، این در حالی که طرح جامع باید مباحث فرهنگی و اجتماعی را به طور کامل در نظر بگیرد.

میرنظامی با انتقاد از روند ساخت و ساز در برخی نقاط شهر، گفت: خیابان جهانپناه یکی از نقاطی است که صرفاً جنگلی از بتن را در خود جای داده است بدون آنکه ظرفیت چنین چیزی در آنجا در نظر گرفته شود؛ علاوه بر آن پیوست‌های فرهنگی اجتماعی نیز در این خیابان در نظر گرفته نشده به طوری که جز ساختمان اداری و مسکونی، چیزی در آنجا دیده نمی‌شود و این سوال در ذهن‌ها تداعی می‌شود که آیا آن منطقه نیاز به مسجد، فضای فرهنگی، فضای آموزشی و غیره ندارد؟

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف شورای اسلامی شهر و شهرداری این است که در بخش محرومیت زدایی و ارتقای سطح زندگی در مناطق حاشیه‌ای فعال باشد و یکی از راه‌های آن اصلاح طرح جامع شهر اراک است؛ از این رو کمیسیون عمرانی و شهرسازی و خدمات شهری با کمک شهرداری و مرکز پژوهش‌ها باید طرحی را آماده کرده و نقایص طرح جامع را به استانداری برده و با کمک دستگاه‌های مسئول نقایص آن را برطرف کند.

کد خبر 541979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.