۱۰ شهر دوستدار محیط زیست در دنیا

کپهانگ، آمستردام، استکهلم، برلین، پورتلند، سان‌فرانسیسکو، کیپ تاون، هلسینکی، ونکوور و ریکجاویک جزو شهرهای دوستدار محیط زیست در دنیا شناخته شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشکل آلودگی و انتشار کربن موضوع بسیار مهمی است که مقامات در شهرهای مختلف دنیا باید به آن بپردازند، هیچ شهری کامل و بدون نقص نیست و برای رسیدن به پایداری نهایی باید مسیر طولانی را سپری کند. شهرهای دوستدار محیط زیست علاوه بر اینکه به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک می‌کند، از سیاره زمین و محیط زیست نیز حفاظت می‌کند. در ادامه به معرفی چند شهر دوستدار محیط زیست در دنیا می‌پردازیم:

کپنهاگ، دانمارک

کپنهاگ چندین بار به عنوان دوستدار محیط زیست در جهان انتخاب شده است، زیرا به طور گسترده‌ای بر سوخت‌های سبز سرمایه‌گذاری کرده است. دوچرخه سواری در این شهر بسیار محبوب است، به طوری که نیمی از جمعیت این شهر برای رفتن به محل کار یا مدرسه از دوچرخه استفاده می‌کنند.

۱۰ شهر دوستدار محیط زیست در دنیا

آمستردام، هلند

تعداد دوچرخه‌های موجود در شهر آمستردام از شهروندان آن بیشتر است، به طوری که به معنای واقعی کلمه دوچرخه‌ها در خیابان روی یکدیگر انباشته شده‌اند. بنابراین آمستردام لقب دوچرخه‌پسندترین پایتخت جهان را به خود اختصاص داده است. دوچرخه سواری نه تنها به بهبود سلامت افراد کمک می‌کند، بلکه انتشار کربن و آلودگی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

استکهلم، سوئد

استکهلم تمیزترین شهر دنیا شناخته شده است، بنابراین به ندرت می‌توان زباله‌ای در پیاده‌روهای این شهر مشاهده کرد. خیابان‌ها همیشه تمیز است و هوا صاف و شفاف و عاری از هرگونه آلودگی است. در شهر استکهلم هیچ صنایع سنگینی فعالیت ندارد و سیستم حمل و نقل عمومی آن بسیار شگفت‌انگیز عمل می‌کند.

۱۰ شهر دوستدار محیط زیست در دنیا

برلین، آلمان

برلین بیش از هر شهر دیگری در اروپا پارک و فضای سبز دارد، بنابراین باعث شده است یک شهر زیبا به نظر برسد. عامل دیگری که باعث شده است برلین به عنوان یکی از شهرهای دوستدار محیط زیست شناخته شود نصب ۴۰۰ ایستگاه برای شارژ خودروهای الکتریکی در سطح شهر است، در این صورت شهروندان تشویق می‌شوند از این نوع وسایل نقلیه استفاده کنند.

پورتلند، اورگن

پورتلند فقط به دلیل مناظر زیبا و کافی‌شاپ‌های عالی معروف نشده است، بلکه این شهر دوستدار محیط زیست است و به یکی از سرسبزترین مکان‌ها برای زندگی در سراسر جهان تبدیل شده است. این شهر دارای ۹۲ هکتار فضای سبز و یک مسیر ۷۴ مایلی برای پیاده‌روی و دویدن است.

سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا

سان‌فرانسیسکو یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که توسط آب‌های تمیز، آسمان آبی و کیلومترها پارک و جنگل طبیعی احاطه شده است. این شهر یکی از سرسبزترین شهرهای ایالات متحده آمریکا است که نیمی از جمعیت آن برای رفتن به محل کار از دوچرخه یا وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند یا تا مقصد مورد نظر پیاده‌روی می‌کنند.

۱۰ شهر دوستدار محیط زیست در دنیا

کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کیپ تاون با برداشتن گام‌های بزرگ زیست محیطی مانند استفاده از انرژی اولین مزرعه بادی آفریقای جنوبی، ایجاد مسیرهای مناسب برای دوچرخه سواری و حمایت از بازار کشاورزان به عنوان الگوی شهرهای کل قاره آفریقا در زمینه حفاظت از محیط زیست و سیاره زمین شناخته شده است.

هلسینکی، فنلاند

شهر هلسینکی در شبه جزیره‌ای نزدیک به خلیج فنلاند قرار دارد و مکان بسیار آرام‌بخشی برای زندگی است. هلسینکی مانند کپنهاگ و آمستردام محیط مناسبی برای دوچرخه سواران ایجاد کرده است و اقداماتی انجام داده که استفاده از وسایل نقلیه عمومی آسان‌تر شده است، در این صورت آلودگی هوا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

ونکوور، کانادا

از آنجایی که شهر ونکوور به کوه و طبیعت نزدیک است، مردم تمایل زیادی دارند که در این شهر زندگی کنند، بنابراین جای تعجب نیست که ونکوور به عنوان یکی از شهرهای دوستدار محیط زیست در دنیا شناخته شده است. این شهر از نظر انتشار کربن دی اکسید و کیفیت هوا امتیاز خوبی کسب می‌کند و در میان شهرهای شمالی واقع در قاره آمریکا کمترین میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را دارد.

۱۰ شهر دوستدار محیط زیست در دنیا

ریکجاویک، ایسلند

ایسلند از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال اروپا واقع شده است و به عنوان یکی از تمیزترین و زیباترین مکان‌های جهان شناخته شده است. در خیابان‌های ریکجاویک اتوبوس‌های هیدروژنی در حرکت هستند و همه گرما و برق مورد نیاز آن از منابع تجدیدپذیر زمین گرمایی و انرژی آبی تأمین می‌شود.

بهترین کشورهای جهان در مقابله با آلودگی پلاستیکی

ترجمه از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 541958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.