مردم مشکلات اصفهان را فریاد بزنند

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:طبق مطالعات انجام شده مناطق جنوبی استان اصفهان ظرفیت خوبی برای آب آوری دارد که باید از مسئولان مطالبه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی در یک برنامه زنده رادیویی با بیان اینکه اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم خود را مکلف می‌دانند برای جاری شدن زاینده رود مطالبه گری کنند، اظهار کرد: تجمع شهروندان اصفهان ناشی از فرهنگ بالای آنها بود که به آرامی نیازهای خود را به گوش مسئولان نظام رساندند، این اقدام در جایگاه خود بی بدیل‌ترین نمونه اعتراض مردم سالارانه بود که توانستند حضور خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این تجمع باعث شد مسئولان نظام و کشوری خواسته پنج میلیون نفر جمعیت اصفهان که جاری کردن آب در زاینده رود بود را بشنوند، افزود: برای پیگیری مطالبات مردم از جمله مسئله آب کارهای خوبی در حال انجام است، البته در جنوب استان اصفهان فرصت خوب برای آب آوری به زاینده رود وجود دارد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وجود منابع دیگر آبی در استان، ادامه داد: از سیستم‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان می‌توان برای جاری کردن آب در زاینده رود، استفاده کرد؛ طبق مطالعات انجام شده مناطق جنوبی استان اصفهان ظرفیت خوبی برای آب آوری دارد که باید از مسئولان مطالبه کنیم.

وی با بیان اینکه خشکی زاینده رود برای مردم قابل تحمل نیست، ادامه داد: کم آبی باعث مشکلات روحی و جسمی برای شهروندان شده، همچنین به علت خشکی زاینده رود و پدیده فرونشست، ممکن است تاریخ در اصفهان گم شود.

نادرالاصلی با بیان اینکه جاری نبودن آب در زاینده رود معضلات زیست محیطی را ایجاد می‌کند که در تالاب گاوخونی قابل مشاهده است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی از خود مردم باید شروع شود و شهروندان با کمتر استفاده کردن از خودرو شخصی و استفاده بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی سهم خود را در کاهش آلودگی هوا ایفا کنند.

وی با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی، اتوبوس‌های تندرو و قطار شهری باید به روز شود، افزود: ناوگان اتوبوسرانی باید بازسازی، نوسازی و استفاده از فناوری نرم‌افزارهای اطلاع رسانی برای مردم شود.

۵۰ درصد از آلایندگی هوا ناشی از دود خودروها است

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد از آلایندگی هوا ناشی از دود خودروها است، گفت: اصفهان در مسیر شاهراه تردد کشور واقع شده که این موضوع به جهت افزایش ترددها و آلودگی ناشی از آن به مردم آسیب می‌رساند، بنابراین اکنون که زمان تدوین بودجه است، مردم باید فریاد بزنند تا بخشی از بودجه کشور به مشکلات اصفهان اختصاص پیدا کند.

وی افزود: با توجه به اینکه تبعات ناشی از آلایندگی فولاد، ذوب آهن، پالایشگاه و نیروگاه نصیب مردم اصفهان می‌شود، در زمینه جابجایی کارخانجات و صنایع اصفهان درخواست دارم زیرا این وضعیت بدتر خواهد شد.

نادرالاصلی با بیان اینکه سه قوه باید برای مشکلات اصفهان ورود کند، تاکید کرد: شورا به عنوان نمایندگان مردم می‌تواند حضور داشته باشد، اما نقش اجرایی ندارد و مدیریت استان یک مدیریت جوان و متدین و دردمند بوده که پیگیر حل مشکلات اصفهان است و نمایندگان مجلس می‌توانند تأثیر ماهیتی بر روی طرح‌ها و لایحه‌ها داشته باشند.

وی افزود: در اصفهان می‌توان اتوبوس برقی داشت، سیستم اتوبوس‌های تندرو را توسعه داد و برای راه‌اندازی خط دو قطار شهری نیز باید از کمک دولت استفاده کرد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تولید آب در شرایط فعلی سخت است، اما تلاش همه مسئولان برای رفع خشکی و جاری کردن آب در زاینده رود است، البته باید برخی الگوها را تغییر داد چرا که اصفهان ظرفیت‌های فوق‌العاده دارد که به می‌تواند به کشور هم کمک کند.

وی افزود: در حال عملیاتی کردن توانمندسازی دو منطقه ۱۰ و ۱۴ با استفاده از امکانات شهرداری هستیم که در این راستا تعداد قابل توجهی برای آموزش و مهارت آموزی مراجعه کردند و برگزاری کلاس‌های شفاهی رو به اتمام است و در هفته آینده کارهای عملی در حوزه صنایع دستی آغاز خواهد شد.

نادرالاصلی خاطر نشان کرد: از همه شهروندان مناطق ۱۰ و ۱۴ برای ثبت نام و شرکت در دوره‌های آموزشی و استفاده از دانش و آگاهی اساتید برجسته در حوزه صنایع دستی دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای شریعت واقع در بزرگراه چمران، مرکزی مناسب برای آموزش است، افزود: تلاش می‌کنیم از ظرفیت شهرداری برای عرضه خدمت به شهروندان استفاده کنیم تا پس از مهارت آموزی بتوانند هنر خود را ارائه کنند.

کد خبر 541954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.