تاسیس ۵۲ دهیاری در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی از موافقت وزیر کشور با تأسیس ۵۲ دهیاری جدید در روستاهای استان خراسان جنوبی و ابلاغ آن به استانداری خبر داد.

به گزارش ایمنا، عالیه خواجوی اظهار کرد: در این ابلاغیه ذکر شده که پیشنهاد تأسیس دهیاری در تعدادی از روستاهای استان خراسان جنوبی با عنایت به ماده واحده قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا) مصوب سال ۷۷ و در صورتی که خارج از محدوده شهرهای همجوار باشند بلامانع اعلام می‌شود.

وی افزود: همچنین از فرمانداری‌های تابعه استان خواسته شده که طبق قوانین و مقررات مربوطه نسبت به تأسیس دهیاری در روستاهای مذکور اقدام و شروع به کار این دهیاری‌ها را به استانداری اعلام کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این دهیاری‌ها در روستاهای تابعه شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، خوسف، درمیان، زیرکوه، سربیشه، طبس، فردوس، قائنات و نهبندان تأسیس می‌شوند.

خواجوی با بیان اینکه تعداد مجوزهای دهیاری صادره برای استان از ابتدای شکل‌گیری این نهاد عمومی غیردولتی به ۱۰۳۵ رسید، تصریح کرد: تعدادی از روستاهای دارای دهیاری در سنوات قبل به دلیل الحاق به شهر یا تبدیل به نقطه شهری از زمره دهیاری خارج شدند و در حال حاضر با مجوز صادره جدید، استان خراسان جنوبی دارای ۹۱۹ دهیاری فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: در صورتی که روستایی واجد شرایط جمعیتی برای تأسیس مجوز دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا باید به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 541870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.