برگزاری کارگاه آموزشی "آب و فضای سبز در عصر صفویه الگوی اصفهان معاصر"

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از برگزاری کارگاه آموزشی و پژوهشی آب و فضای سبز در عصر صفویه الگوی اصفهان معاصر در بیست و چهارمین روز از آذرماه سال جاری خبر داد.

مجید عرفان منش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی و پژوهشی، ایجاد گفتمان و مسئولیت زیستی درباره محیط زیست و فضای سبز شهر اصفهان و مدیریت آب در فضای سبز عصر صفویه است.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی و پژوهشی، شناخت باغات قدیم اصفهان عمدتاً مربوط به عصر صفویه و شرایط آبیاری و وضعیت معماری آنها است تا بتواند الگویی برای وضعیت فعلی اصفهان به عنوان باغ شهر باشد و از طریق آن باغات در سطح شهر را حفظ کرد؛ نقاط قوت در عصر صفویه به عنوان دوره‌ای شلوغ بررسی می‌شود تا کیفیت زیستی در شهر اصفهان ارتقا یابد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: سخنران کارگاه آموزشی و پژوهشی آب و فضای سبز در عصر صفویه الگوی اصفهان معاصر، «اصغر منتظر القائم» استاد گروه تاریخ و ایرانشناسی دانشگاه اصفهان، مؤلف ۳۰ کتاب و ۷۰ مقاله علمی و پژوهشی درباره فرهنگ و تمدن اسلام شیعه است.

کد خبر 541866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.