بحران جدید رم؛ زباله بسته‌بندی هدایای کریسمس!

سال‌های زیادی است که رم پایتخت ایتالیا با چالش‌های بسیاری در رابطه با زباله روبه‌رو است؛ اهمیت این موضوع به حدی است که موفقیت انتخاباتی شهردار جدید روبرتو گوالتیری، شعار او برای حل این مشکل بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار جدید اعلام کرد که عملیات بزرگ پاکسازی رم از زباله تا کریسمس کامل خواهد شد و برای پیشبرد هرچه سریع‌تر آن حدود ۴۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده است؛ هرچند به نظر می‌رسد که این اقدام تا ضرب‌الاجل تعیین شده تکمیل نشود.

در همین حال، سابرینا آلفونسی، مشاور محیط‌زیست شهرداری، با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده است که به ساکنان پیشنهاد کرده از کاغذ بسته‌بندی برای هدایای کریسمس خود استفاده نکنند، زیرا این تنها مشکل انباشت زباله را تشدید می‌کند. بعداً، آلفونسی مجبور شد درخواست خود را به صورت روشن‌تری توضیح دهد که منظورش نخرید هدایای کریسمس نبوده بلکه مسئله ضایعات ناشی از بسته بندی هدایا بوده است.

هفته گذشته کارگران شاغل در خدمات جمع‌آوری زباله و بهداشت محیط رم اعلام کردند که در اعتراض به توقف مذاکرات برای بهبود شرایط کاری در این بخش، اعتصاب ۲۴ ساعته خواهند داشت. در این بین، مشاور محیط زیست شهرداری خبرهای خوبی از نظر تلاش‌های مشخص برای انجام اقدام‌های جدید در رفع مشکل مزمن زباله پایتخت ایتالیا داشت.

به منظور مبارزه با موضوع غیبت کارگران در شرکت جمع‌آوری زباله شهری در طول دوره کریسمس و سال نو، حدود سه میلیون یورو برای پرداخت پاداش ۳۶۰ یورویی به جمع‌آوران زباله در تشویق آن‌ها به حضور در محل کار در نظر گرفته شد. به همین ترتیب، مشاغل پذیرایی در دوران سال نو، پس از بسته شدن باید فقط یک بار در روز در زمان از پیش تعیین شده زباله‌های خود را خارج کنند.

تا اواسط فوریه شهرداری دو پروژه را تحت عملیات "هضم بی هوازی زباله" ارائه می‌کند؛ منظور از این اصطلاح، سایت‌هایی است که امکان تصفیه زباله‌های آلی را از طریق فرآیند کمپوست در محیطی بدون اکسیژن فراهم می‌کند.

بخش آلی زباله در رم بیش از ۱۵۰ هزار تن در سال وزن دارد که تقریباً تمام آن به کارخانه‌های مناطق شمالی (ایتالیا) برده می‌شود تا کودهای کشاورزی و بیوگاز به دست آید.

سابرینا آلفونسی در صفحه فیس‌بوک خود توضیح داد که با ابراز خوش بینی برای سال آینده، راهکار مدیریت محلی زباله به معنای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آلودگی کمتر تولید شده توسط حمل و نقل و امکان تولید انرژی است. وی همچنین گفته که ساخت این سایت‌های مدیریت زباله با بودجه بازیابی اتحادیه اروپا تأمین می‌شود.

بحران جدید رم؛ زباله بسته‌بندی هدایای کریسمس!

کد خبر 541857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.