ضرورت تجهیز کتابخانه های اصفهان با خرید از نمایشگاه کتاب

شهردار اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یک اصل پذیرفته شده در چرخه فرهنگ است، اظهار کرد: نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان فرصتی است تا علاوه بر مردم و پژوهشگران، کتابخانه‌های شهر نیز برای تجهیز و به‌روزرسانی منابع خود از آن استفاده کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، علی قاسم زاده با بیان این‌که اصل برگزاری نمایشگاه کتاب یک اصل پذیرفته شده در چرخه فرهنگ است، اظهار کرد: بسیاری از افرادِ اهل مطالعه علاقه‌مند هستند از طریق نمایشگاه‌های کتاب با آثار جدید و تازه‌های نشر آشنا شوند و برای بسیاری دیگر حضور در این نمایشگاه‌ها انگیزه خرید ایجاد می‌شود. اکنون به اقتضای شرایط کرونا، برگزاری نمایشگاه کتاب در فضای مجازی می‌تواند خلاء یکی دو سال گذشته را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه بهتر است نمایشگاه فیزیکی را نیز در آینده نزدیک در کنار نمایشگاه مجازی داشته باشیم، عنوان کرد: یکی از علاقه‌مندی‌های اهل کتاب این است که کتاب را تورق کنند، ببینند و از نزدیک آن را لمس کنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه مجازی کتاب در استانی فرهنگی مثل اصفهان که مردمی اهل مطالعه دارد یک ضرورت دو چندان است که قطعاً با استقبال مردم روبه‌رو خواهد شد. این نمایشگاه فرصتی است تا مردم با تازه‌های نشر کشور آشنا شوند، پژوهشگران نیز کتاب‌های جدید را خریداری کنند و کتابخانه‌های شهر برای تجهیز و به‌روزرسانی منابع خود از آن استفاده کنند.

قاسم‌زاده ضمن بیان این‌که امیدوارم یکی از پرفروش‌ترین نمایشگاه‌ها در اصفهان شکل بگیرد، عنوان کرد: خرید و فروش کتاب یعنی رونق فرهنگ و یکی از شاخص‌های رونق فرهنگ، انتشار، خرید و فروش کتاب است که امیدواریم این اتفاق در اصفهان رکورد بزند.

وی درباره حضور معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در برگزاری این نمایشگاه، گفت: ما معمولاً در این رویدادها در کنار دستگاه‌هایی مثل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشته و در این دوره نیز مشارکت داریم. اطلاع‌رسانی گسترده درباره برگزاری نمایشگاه و میزان تخفیفی که برای کتاب‌ها در نظر گرفته شده است برای مردم اصفهان ضرورت دارد تا جامعه هدف به تناسب نیاز خود در جریان این رویداد فرهنگی قرار گیرند.

به گزارش ایمنا، پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان (اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان) از بیستم آذرماه شروع شده و تا بیست‌وششم آذرماه ١۴٠٠ به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان اصفهانی برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 541835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.