شناسنامه هویتی، تاریخی و فرهنگی محلات بندرعباس تهیه شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس خواستار تهیه شناسنامه هویتی، تاریخی و فرهنگی محلات این شهر شد.

حسن سالاری در حاشیه افتتاح نمایشگاه اسناد تاریخی شهر بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس در جمع‌آوری اسناد و مدارک هویتی و تاریخی این شهر، اظهار کرد: برای حفظ اصالت، رسم و رسوم‌ها و آداب باید محلات شهر دارای شناسنامه هویتی و تاریخی و فرهنگی باشند.

وی با بیان اینکه باید برای هر محله‌، نماد یا تابلویی به عنوان شناسنامه تاریخی و هویتی تعریف شود، افزود: همه محلات شهر بندرعباس باید اصالت خود را حفظ کنند و از ظرفیت مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس در جهت هویت بخشی فرهنگی و تاریخی شهر استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های مختلف در هویت بخشی به محلات و شهر بندرعباس، اظهار کرد: مردم باید بیشتر با اسناد و هویت تاریخی و فرهنگی شهر و محلات آشنا شوند و این اسناد ترویج داده شود تا همگان با این اسناد ارزشمند آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید قدمت محلات و قدمت شهر را بشناسند، ادامه داد: هویت تاریخی استان و شهر بندرعباس را باید بیشتر از گذشته به مردم معرفی کنیم.

سالاری تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های فرهنگی همچون آموزش و پرورش، مساجد و محلات، هویت تاریخی محلات و شهر را به همه معرفی می‌کنیم.

کد خبر 541682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.