اجازه دفن زباله‌های عفونی را در سایت پسماند مرغا نمی‌دهیم

شهردار ایذه گفت: اجازه دفن زباله‌های عفونی را در سایت پسماند مرغا نمی‌دهیم

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری ایذه علیرضا ره‌انجام اظهار کرد: زباله‌های عفونی بیمارستان، درمانگاه‌ها و مطب‌های شخصی باید قبل از انتقال به سایت زباله، امحا و بی خطر سازی شوند؛ در شهر ایذه فقط بیمارستان شهدا مجهز به دستگاه امحا و بی‌خطر سازی زباله است که از حدود یک ماه پیش تاکنون با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اجازه امحای زباله مطب‌های خصوصی در این مکان داده نمی‌شود.

وی افزود: ما فقط اجازه انتقال زباله‌های امحا شده به سایت زباله را می‌دهیم، از یک ماه پیش تاکنون مشخص نیست زباله‌های مطب‌ها و درمانگاه‌های سطح شهر کجا رها سازی می‌شود، مشکل پیش آمده یک مسئله بین دانشگاه علوم پزشکی خوزستان، سازمان نظام پزشکی و شبکه بهداشت ایذه است که دود آن در چشم مردم می‌رود.

شهردار ایذه با اشاره به جلسه کارگروه پسماند در فرمانداری ایذه و رفع نشدن این مشکل به دلیل مخالفت دانشگاه علوم‌پزشکی، تصریح کرد: طبق قانون، مطب‌ها باید از طریق قرارداد با بخش خصوصی نسبت به امحای زباله‌های خود اقدام کنند، در ایذه چنین چیزی رخ نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: سختگیری خود را در ورودی سایت زباله چندین برابر خواهیم کرد زیرا خط قرمز ما سلامتی مردم است بنابراین نهادهای ذکر شده باید در رفع این مشکل همکاری کنند.

کد خبر 541638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.