شوراهای شهر و روستا نقطه ارتباطی بین مردم و مسئولان است

فرماندار اصفهان گفت: بدون مشارکت بخش خصوصی امکان رفع برخی مسائل وجود ندارد، بر همین اساس، نباید در برابر بخش خصوصی موضع‌گیری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی احمدی امروز _دوشنبه، ۲۲ آذرماه_ در نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان با محوریت «اشتغال، گردشگری و صنعت کشاورزی»، اظهار کرد: باید مراقب باشیم به هم افزایی و همدلی موجود بین شورهای اسلامی شهر و روستاها خدشه‌ای وارد نشود.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد، افزود: شوراهای شهر و روستا نقطه ارتباطی بین مردم و مسئولان است، باید سعی کنیم با مردم به گفتمان واحد برسیم که تحقق آن نیازمند همکاری و تعامل است.

فرماندار اصفهان ادامه داد: توسعه روستا و شهر در دستان شوراها است، البته توسعه و پیشرفت باید در تمام ابعاد محقق شود و شوراها باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها و شهرها به تدوین برنامه مشخص دست یابند.

وی با بیان اینکه باید افق مشخص و کاربردی داشته باشیم تا بدانیم چه اقداماتی می‌خواهیم انجام دهیم، گفت: توسعه شهر و روستا بدون توجه به موضوعات فرهنگی و زیرساخت‌های لازم و نگاه به مسائل اجتماعی غیرممکن است.

احمدی اظهار کرد: در حال حاضر با انباشت مشکلات مواجه هستیم، اما نکته مهم این است که بدون مشارکت بخش خصوصی امکان رفع برخی مسائل وجود ندارد بر همین اساس، نباید در برابر بخش خصوصی موضع‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه مشارکت فقط در بخش‌های اقتصادی نیست، بلکه در سایر زمینه‌ها نیز نیاز به مشارکت بخش خصوصی داریم، تصریح کرد: مشارکت مردم، نخبگان، معتمدان برای حل مسائل و مشکلات لازم و ضروری است.

فرماندار اصفهان با تاکید بر نگاه فرامحلی به حل مشکلات، گفت: در مدیریت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ابعاد مختلف بخش، شهر و روستا نیاز به تعامل و هم‌افزایی چند جانبه داریم.

احمدی با تاکید بر تلاش برای تحقق گام دوم انقلاب، افزود: به عنوان فرمانداری وظیفه هماهنگی بین بخش‌های مختلف برای خدمت به مردم را بر عهده داریم.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به شوراها، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب، سلامت اعضای شوراها برای خدمت به مردم را مورد تاکید قرار دادند، از این رو باید به این موضوع توجه کافی را داشته باشیم.

فرماندار اصفهان اظهار امیدواری کرد: کارنامه فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان در پایان این دوره بیانگر اقدامات تأثیرگذار باشد.

کد خبر 541599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.