بحران کرونا در ورزش، از آلمان تا انگلیس

شرایط نابسامان کرونا مدتی از یاد بسیاری رفته بود، اما افرادی که واکسینه نشده‌اند هنوز هم جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، منچستریونایتدیها یکی از بزرگترین باشگاه‌هایی هستند که در طی روزهای اخیر کرونا برایشان دردسرساز شده است، اما کووید نه فقط برای منچستر و در انگلستان، بلکه حتی در آلمان نیز مشکل ساز شده است.

برخی از تست‌های کرونا در کادر فنی، تدارکات و بازیکنان تیم منچستر در طی روزهای اخیر مثبت شده و این افراد برای بهبود کامل به خانه فرستاده شده‌اند. به نظر می‌رسد که بازی این تیم با برنتفورد قرار نیست لغو شود، اما مشکل بزرگ کرونایی که برای تاتنهام پیش آمد نشان داد که می‌تواند همه چیز دوباره در خطر باشد.

دولت بریتانیا در هفته گذشته اعلام کرد، هوادارانی که در رویدادهای ورزشی با جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت می‌کنند باید مدرکی مبنی بر داشتن دو دز واکسن کرونا یا نتیجه آزمایش منفی این ویروس را ارائه کنند. تغییر قوانین از ۱۵ دسامبر اجرایی خواهد شد و این تنها بخشی از اقدامات دولت انگلیس برای جلوگیری از شیوع سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون است.

سطح هشدار کووید -۱۹ در بریتانیا نیز از سه به چهار تغییر یافته و مقامات گفتند که میزان انتقال ویروس در جامعه زیاد است. این مشکلات البته فقط برای انگلیس وجود ندارد و چند وقتی است که باشگاه مطرح آلمانی یعنی بایرن مونیخ نیز به دلیل ابتلاء به کرونا، یکی از مهمترین ستاره‌های خود را از دست داده است.

جاشوا کیمیش، هافبک بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان، پس از ماه‌ها تأخیر در تصمیم خود حالا آماده است تا واکسن کووید -۱۹ را تزریق کند. این ستاره ۲۶ ساله در ماه اکتبر به رسانه‌ها گفته بود تصمیمی برای تزریق واکسن کرونا ندارد و احساس می‌کند تحقیقات انجام شده راجع به این واکسن و همچنان آسیب‌ها و عوارض جانبی احتمالی، کافی نیستند.

کیمیش پس از اینکه دو بار با فرد مبتلا به کرونا تماس داشته، به این بیماری مبتلا شده است و در نهایت مجبور شد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به قرنطینه برود. به این ترتیب او بازی‌های تیمش را از ۶ نوامبر از دست داد. البته کرونا مشکلات زیادی برای او به وجود آورد و طولانی شدن مدت ابتلاء به این ویروس، کیمیش را تا پایان سال از همراهی تیمش محروم کرد.

حالا این ستاره آلمانی تصمیم گرفته است که واکسن کرونا را تزریق کند تا بیش از این درگیر مشکلات بیشتر نشود. تعلل او هم باعث ایجاد مشکل برای خودش شد و هم شرایط را برای بایرن مونیخ سخت‌تر کرد.

بسیاری از افرادی که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، نسبت به آسیب‌های احتمالی و عوارض جانبی واهمه دارند و معتقدند که می‌توان حداقل تحقیقات بیشتری درباره واکسن‌های کرونا انجام داد. مشخصاً اگر تعداد دزهای تزریق شده تا هفته‌های آتی افزایش نیابد و همچنان عده‌ای برای دریافت واکسن مقابله کنند، سویه اومیکرون نیز می‌تواند مشکلی جدی برای کشورهای مختلف در سراسر جهان باشد.

کد خبر 541587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.