باید حدود ۵۰۰ مگاوات به برق اصفهان اضافه شود

معاون استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر استان با کمبود ۲۰ درصدی منابع گازی مواجه است. همچنین باید حدود ۵۰۰ مگاوات به برق اصفهان در شرایط اضطراری اضافه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیررضا نقش، امروز _دوشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۰_ در نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان با محوریت «اشتغال، گردشگری و صنعت کشاورزی»، با اشاره به فرصت‌های اقتصادی، درآمد پایدار و رویکرد دولت انقلابی به حل مشکلات معیشتی آحاد مردم به خصوص جوامع مولد روستایی، اظهار کرد: آسیب‌ها مشخص است و ما اگر به سمت راهکارها و نقاط قوت حرکت کنیم و آن‌ها را شناسایی کنیم، به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه با مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب، امید به آینده را بیشتر درمی‌یابیم، افزود: ناامیدی شرایط را بدتر و دشمنان را خوشحال خواهد کرد، بنابراین باید امیدوارانه در میدان عمل و اقدام قرار بگیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی امور اقتصادی استاندار اصفهان ادامه داد: در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زمینه‌های قانونی خوبی برای تسهیل در کسب و کارها داریم که اطلاع رسانی لازم را انجام خواهیم داد.

نقش با بیان اینکه باید بین شوراها و استانداری تعامل خوبی ایجاد شود، گفت: نقش شوراها در توسعه پایدار روستایی، بررسی نیازهای روستاها و ارائه طرح‌ها و پیشنهادات، جلب مشارکت‌های عمومی در امور اقتصادی و توسعه‌ای، نظارت و پیگیری در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی با مشارکت بانک‌ها و تلاش برای حفظ کسب و کارهای موجود است.

وی با بیان اینکه محور توسعه روستاها به طور سنتی کشاورزی تعریف شده، اما محدودیت منابع تغییر در این روند را ضروری می‌کند، افزود: ۸۰ هزار نفر در بخش مرکزی اصفهان جمعیت روستایی است و نرخ بیکاری در روستاهای اصفهان بر اساس آمارهای اعلام شده ۱۳.۴ اعلام شده که بسیار بالا و نگران کننده است.

معاون استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه چشم‌انداز برای توسعه روستاها، روستایی با رشد پایدار اقتصادی، تنوع اشتغال با بهره‌وری امکانات است، تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی در شرق اصفهان مغفول مانده و باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین ارائه تسهیلات با شرایط بازپرداخت مناسب برای توسعه مشاغل اولویت‌دار مورد تاکید است.

نقش ادامه داد: توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای، مدیریت و ساماندهی باغات موجود، اصلاح نظام توزیع و بازار محصولات کشاورزی از دیگر راهبردها برای بهبود شرایط روستاییان است.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و تنگناهای منطقه اصفهان، گفت: مطالعه علمی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با همکاری دانشگاه اصفهان انجام شده که بر اساس آن قابلیت‌های گردشگری شهرستان اصفهان شناسایی شده است.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: وجود هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، تعداد آثار تاریخی واجد شرایط و معتبر، وجود بیشترین کارگاه‌های صنایع دستی، تنوع اقلیمی، متعدد بودن مراکز اقامتی و داشتن مهارت قالی‌بافی از دیگر قابلیت‌های بخش گردشگری و صنایع دستی به شمار می‌رود.

نقش با اشاره به قابلیت‌های بخش کشاورزی، گفت: اراضی یک‌دست و هموار، قابلیت گسترش فعالیت گلخانه، پرورش دام از جمله این موارد است.

وی تنگناهای موجود در بخش کشاورزی را کمبود و شوری منابع آب، کمبود سرمایه، بهره‌وری پایین در بخش کشاورزی، هزینه‌های بالای تولید و کمبود بسترهای آموزش برشمرد و گفت: در بخش صنعت نیز تنگناها شامل دشواری بازپرداخت وام‌ها، عدم وجود مراکز آموزش مهارتی، ندادن و سخت بودن دریافت تسهیلات برای ایجاد صنایع، نبود سرمایه و عدم استطاعت مالی اهالی روستا جهت سرمایه‌گذاری است.

معاون استاندار اصفهان ادامه داد: بر سه محور علم و فناوری، ارتقای فرهنگ و هنر و میراث فرهنگی و صنایع دستی باید تمرکز ویژه داشته باشیم.

نقش با بیان اینکه در استان اصفهان ۷۰ هزار هکتار عرصه کشت گندم وجود دارد که محصول استراتژیک است، گفت: تغییر الگوی کشت نیز مورد توجه است.

وی اظهار کرد: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش خدمات شامل انرژی‌های تجدیدپذیر، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و توسعه کارگاه‌های تولیدی در زمینه پوشاک است.

معاون استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر استان اصفهان با کمبود ۲۰ درصدی منابع گازی مواجه است، همچنین باید حدود ۵۰۰ مگاوات به برق اصفهان در شرایط اضطراری اضافه شود.

کد خبر 541535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.