ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استان در نمایشگاه کتاب

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این‌ که نمایشگاه مجازی کتاب روش جدیدی در حوزه فرهنگ و کتاب است، گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در استان‌ها مثل رسانه‌،‌ فرهنگ و کتاب استفاده کرد تا اثربخشی لازم را برای رونق بازار نشر و کتاب به همراه داشته باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، فرزانه کلاهدوزان ضمن اشاره به اهمیت توجه به مبحث کتابخوانی، اظهار کرد: در مدت شیوع ویروس کرونا باید در پی راهکارها و روش‌های جدیدی در حوزه زیست اجتماعی بود زیرا محدودیت‌های اجتماعی که به دنبال این بیماری پدید آمد بسیاری از فعالیت‌ها را مختل کرد. یکی از این روش‌ها برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های مجازی در حوزه‌های مختلف است که با هزینه و صرف وقت کمتر عدالت اجتماعی را برای همه مناطق کشور ایجاد کرد.

وی ضمن بیان اینکه به دنبال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، بسیاری از اهداف برگزاری این رویداد نیز محقق می‌شود، عنوان کرد: این نمایشگاه از جمله اقداماتی است که با تجربه موفقی در سال گذشته روبه‌رو بود و راهکاری برای ناشران و بازار کتاب کشور است تا بتوانند خلاء‌های این مدت را جبران کنند. به واقع برگزاری نمایشگاه کتاب به ویژه در نمایشگاه مجازی کتاب راهکاری است تا کتاب در سبد خرید خانواده‌ها گنجانده شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان به توسعه فرهنگ خرید اینترنتی کتاب اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای دوران کرونا برای کشور ما جا افتادن فرهنگ خرید برخط بود و با توجه به اینکه زیرساخت کشور در حوزه فناوری اطلاعات افزایش پیدا کرده است، راه خوبی را در این مسیر طی کردیم.

کلاهدوزان افزود: گسترش این فرهنگ سبب شد بسیاری از مردم که به خرید برخط (آنلاین) عادت کرده‌اند در نمایشگاه‌های مجازی کتاب نیز حضور داشته باشند زیرا هم هزینه کمتری برای آن‌ها دارد و هم می‌توانند کتاب را به صورت رایگان در منزل دریافت کنند.

وی تاکید کرد: ما در کشور به چنین تحولات فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی نیاز داریم به‌خصوص که جوانان و نوجوانان در بستر فضای مجازی فعال هستند و اکنون می‌توان با این روش‌ها فرهنگ کتابخوانی را در میان آینده‌سازان کشور نهادینه کرد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از آنجایی که نمایشگاه مجازی کتاب روش جدیدی در حوزه فرهنگ و کتاب است، باید از همه ظرفیت‌های موجود در استان‌ها مثل رسانه‌، فرهنگ و کتاب استفاده کرد تا اثربخشی و نتیجه لازم را برای رونق بازار نشر و کتاب به همراه داشته باشد.

به گزارش ایمنا، پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان (اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان) از بیستم آذرماه آغاز شده و تا بیست‌وششم آذرماه ١۴٠٠ به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان اصفهانی برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 541528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.