رانندگان تاکسی شیروان از دستگاه کارتخوان استقبال نمی‌کنند

رییس سازمان حمل‌ونقل شهرداری شیروان گفت: رانندگان تاکسی شهری این شهرستان خراسان شمالی از دستگاه کارتخوان سیار در خودروی خود استقبال نمی‌کنند که این وضعیت گلایه شهروندان را در پی داشته است.

به گزارش ایمنا، محمد صادق‌پور اظهار کرد: تعداد بسیار اندکی اقدام به نصب دستگاه کارت خوان در خودروهای خود کرده‌اند در صورتی که رانندگان به دلیل نداشتن پول خرد اقدام به افزایش اخذ کرایه از مسافران می‌کنند.

وی با اشاره به مزیت‌های کارت خوان برای تاکسی‌ها، افزود: اینک کرایه هر نفر در یک مسیر شیروان، ۱۳ هزار و ۵۰۰ ریال است که رانندگان تاکسی به دلیل نداشتن پول خرد از هر نفر ۱۵ هزار ریال دریافت می‌کنند و چنانچه اقدام به استفاده دستگاه کارت خوان کنند گلایه‌های مردمی کم‌تر شده و مسافران با مبلغ مشخص و اعلام شده از سوی سازمان تردد می‌کنند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل شهرداری شیروان رعایت نکات بهداشتی را از دیگر مزیت‌های این طرح برشمرد و اضافه کرد: این طرح ۲ مزیت مهم دارد که نخست تعیین قیمت مسیر به صورت شفاف است و دوم حذف پرداخت نقدی و مسائلی که درباره پول خرد بین راننده و مسافر پیش می‌آید که در بسیاری از شهرها شاهد الکترونیکی شدن پرداخت و دریافت کرایه هستیم.

صادق پور تصریح کرد: مزیت مهم پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی رفع مشکل نبود پول خرد به عنوان اصلی‌ترین عامل ایجاد اختلاف میان راننده و مسافر است که امیدواریم با اجرای طرح پرداخت الکترونیکی، این نگرانی‌ها برطرف شود.

وی گفت: شیروان ۳۵۲ دستگاه تاکسی درون شهری دارد که هر کدام روزانه ۱۲۰ مسافر جابه‌جا می‌کنند.

شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 541466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.