شهرداری زاگرب با انزوای سالمندان مقابله می‌کند

شهرداری زاگرب با همکاری سازمان‌های اجتماعی این شهر، کمپین "نه به تنهایی" را به راه انداخته است که هدف آن مقابله با انزوای سالمندان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چندین سازمان اجتماعی شهر زاگرب کرواسی کمپینی را برای مبارزه با تنهایی با عنوان "نه به تنهایی" راه اندازی کرده‌اند. مسئولان پایتخت از شهروندان سالخورده می‌خواهند تا از نظر اجتماعی فعال‌تر شوند و مهم‌تر از همه، از تمام شهروندان در هر سنی درخواست کرده‌اند که با افراد مسن‌تر در جوامع خود تعامل داشته باشند.

شیوع بیماری همه گیر کرونا بر نحوه درک مردم از تنهایی تأثیر گذاشته است. قبل از بحران کووید ۱۹، بسیاری بر این باور بودند که تنهایی و انزوای اجتماعی تنها بر سالمندان تأثیر می‌گذارد. البته پس از دو سال دورکاری و فاصله گذاری اجتماعی، دیدگاه مردم نسبت به این موضوع تغییر کرده است.

اکنون شهروندان درک می‌کنند که افراد در هر سنی می‌توانند تنهایی را تجربه کنند. به همین دلیل، بسیاری توانایی بیشتری در درک احساس تنهایی دیگران و ابراز همبستگی پیدا کرده‌اند و در واقع همدل‌تر شده‌اند.

شهرداری زاگرب به مقابله با انزوای سالمندان می‌رود

پایتخت کرواسی با همکاری انجمن‌ها و بنیادهای اجتماعی دیگر، پوسترها و تصاویری را در شهر نصب کرده است که به موضوع تنهایی می‌پردازد. در این تصاویر، می‌توان پیام‌های کوچک اما معناداری را مشاهده کرد که افراد را تشویق می‌کند تا برای جلوگیری از احساس تنهایی اقدام‌های پیشگیرانه انجام دهند. بعضی از این پیغام‌ها شامل جملات انگیزشی نظیر "تو نباید تنها بمونی" و "توجهت رو به {سالمندان} نشون بده" است.

شهرداری شهروندان را تشویق می‌کند تا اقدامات کوچکی را انجام دهند که کمترین تلاش را می‌طلبد اما تفاوت زیادی را از حیث اجتماعی ایجاد می‌کند. شهرداری زاگرب توصیه کرده که شهروندان با افراد پیر خانواده یا با همسایگان مسن خود دیدار کنند و یا تماس تلفنی داشته باشند. چنین اقداماتی به ویژه در این زمان از سال که بسیاری ممکن است احساس تنهایی کنند، ضروری است.

نهادهای شهری و سازمان‌های مدنی، پیام کمپین "نه به تنهایی" را از طریق رسانه‌های اجتماعی، نصب پوستر در خانه‌های سالمندان و وسایل نقلیه عمومی ترویج خواهند کرد.

شهرداری زاگرب به مقابله با انزوای سالمندان می‌رود

کد خبر 541416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.