نامعمول‌ترین فستیوال‌های سراسر جهان

اغلب شهرهای جهان در روزهای خاصی از سال میزبان فستیوال‌های متعددی هستند. در این میان، بعضی از جشنواره‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، سیل عظیمی از گردشگران سراسر جهان را به سمت خود دعوت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعضی از فستیوال‌هایی که هر ساله در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شود، ریشه در باورهای مذهبی مردم یا رویدادهای فرهنگی دارد. این در حالی است که در شهرهای بسیاری از جهان نیز در روزهای خاصی از سال، جشن‌هایی تنها با هدف سرگرم کردن مردم و بخشیدن نشاط به آن‌ها برگزار می‌شود. در این میان، بعضی از نقاط دنیا نیز میزبان فستیوال‌هایی است که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود باعث شگفتی در میان بازدیدکنندگان می‌شود که در عجیب‌ترین حالت ممکن نیز می‌تواند هیجان ناشی از ترس را در پی داشته باشد. در ادامه به معرفی نامعمول‌ترین فستیوال‌های جهان پرداخته می‌شود.

جشنواره پرش از روی نوزادها در اسپانیا

هر ساله درست ۲۰ روز پس از برگزاری عید پاک در اسپانیا، مردم کلان‌شهر موریسیا خود را برای حضور در جشن عجیبی با عنوان پرش از روی نوزادها آماده می‌کنند. همان طور که از اسم آن مشخص است در این جشنواره، کودکان زیر یک سال با فاصله‌های معینی از یکدیگر روی تشک‌هایی قرار می‌گیرند و افراد داوطلب در حین دویدن باید از روی آن‌ها بپرند. این جشن دارای ریشه مذهبی است و پیدایش آن به دهه ۱۶۰۰ بازمی‌گردد. مردانی که در رقابت شرکت می‌کنند باید لباس‌های شیطانی سنتی بپوشند به طوری که باعث ایجاد ترس در میان بازدیدکنندگان شوند. اگرچه تا کنون هیچ گزارشی از صدمه به کودکان ارائه نشده است با این حال اعضاd کلیسا جامع موریسیا بارها مخالفت خود را با برگزاری این مراسم اعلام کرده‌اند.

جشنواره پنیر غلتانی در انگلستان

مردم گلاسترشر، شهرستانی تشریفاتی و غیرشهری در جنوب غربی انگلستان، هر ساله در یک روز سرد مشخص به دهکده براک وُرث سفر کرده و در آنجا روی تپه بسیار شیب‌داری یک تکه پنیر را غلتان دنبال می‌کنند. تا قبل از برگزاری این رویداد، تپه در نرده‌هایی محصور شده واقع است که البته مسئولان رقابت برای جلوگیری از برخورد شرکت‌کنندگان با آن‌ها، باید نرده‌ها را از میان برمی‌دارند ضمن اینکه تمام سطح تپه را از وجود هرگونه سنگ یا شیء خطرناک دیگر پاک می‌کنند.

اگرچه تمام اقدامات امنیتی برای این جشنواره انجام می‌شود با این حال، غلتیدن روی تپه شیب‌دار به تنهایی خطرات زیادی را در پی داشته است به طوری که تا کنون افراد بسیاری در حین رقابت، آسیب‌های جدی دیده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که از سال ۲۰۱۰، خطرات ناشی از رویداد پنیر غلتانی باعث شد مدیریت مقامات رسمی بر این مسابقه خاتمه یابد با این حال، همچنان مردم با اشتیاق تمام در این جشنواره شرکت می‌کنند و برای گرفتن یک پنیر کوچک غلتان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

نامعمول‌ترین فستیوال‌های سراسر جهان

جشنواره بین‌المللی موهای یخی در کانادا

یوکان، کوچک‌ترین و غربی‌ترین قلمرو از سه قلمرو کانادا از آب و هوای بسیار سردی برخوردار است که در آن، هر ساله در روز زمستانی خاصی در فوریه، مردمی از سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا در کنار یکدیگر و در چشمه‌های آب گرم تاخینی، جشنواره بسیار جالب موهای یخی را برگزار کنند. شرکت کنندگان در این رقابت ابتدا سر و موهای خود را به طور کامل در آب‌های گرم این چشمه‌ها فرو می‌برند و سپس سر خود را بالا و در هوای منفی ۳۰ درجه سانتیگراد نگه می‌دارند تا در نهایت موهای آن‌ها یخ بزند و جالب اینکه هدیه برنده‌های رقابت مبلغ نقدی بسیار ناچیزی است.

نامعمول‌ترین فستیوال‌های سراسر جهان

جشنواره بوفه میمون در تایلند

ساکنان استان لوپ بوری در شمال بانکوک، پایتخت تایلند هر ساله در ماه نوامبر گرد هم می‌آیند تا به تماشای تغذیه بین دو تا سه هزار میمون در یک جشنواره بپردازند. در این فستیوال که به "بوفه میمون" شهرت دارد بیش از چهار هزار کیلوگرم میوه در اختیار میمون‌های گرسنه قرار می‌گیرد که پس از پایان تغذیه این حیوانات، جوانانی که همانند میمون‌ها لباس پوشیده‌اند به پایکوبی و اجرای نمایش‌های مختلف برای سرگرم کردن هر چه بیشتر بازدیدکنندگان مشغول می‌شوند. جشنواره بوفه میمون برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ توسط فرد تاجری برگزار شد که این رویداد را بهترین روش برای رونق گردشگری در استان تصور می‌کرد که البته راهکار او بسیار اثربخش بود و امروزه نیز بسیاری از مردم جهان در نوامبر صرفاً برای تماشای میمون‌های در حال رقابت برای خوردن راهی تایلند می‌شوند.

نامعمول‌ترین فستیوال‌های سراسر جهان

فستیوال گل بازی کره جنوبی

مردم بوریئونگ، شهری کوچک در ۲۰۰ کیلومتری سئول پایتخت کره جنوبی هر ساله در ماه ژوئیه به برگزاری مراسم بسیار عجیب اما جالب گل بازی مشغول می‌شوند و از این طریق، بسیاری از گردشگران سراسر دنیا را به سمت خود فرا می‌خوانند. این فستیوال ریشه تاریخی ندارد و پیدایش آن مربوط به سال ۱۹۹۸ است. جالب است بدانید که گل یا لجن مورد استفاده برای این جشنواره غنی از مواد معدنی است که برای ساخت محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جشنواره گل بازی بوریئونگ هر ساله به مدت دو هفته برگزار می‌شود و از محبوبیت بسیاری میان افراد منطقه و حتی جهانگردان برخوردار است.

کد خبر 541391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.