جمع‌بندی شورا درباره اقدامات شهرداری اصفهان در مقابله با آلودگی هوا

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقداماتی که تاکنون توسط شهرداری برای مقابله با آلودگی هوا انجام شده و در حال انجام است در قالب گزارش مکتوب جمع‌بندی و برای بررسی نقاط منفی و مثبت آن ارائه می‌شود تا در صورت نیاز به وضع قانون و پیگیری از جانب شورا، اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _شنبه ۲۱ آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیست و یکمین جلسه علنی شورا با موضوع مطالبه گری آلودگی هوا با حضور شهردار و معاونان او برگزار و چهارچوب وظایف و اختیارات شهرداری در حوزه آلودگی هوا بررسی شد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در مجموعه شهرداری اصفهان انجام شده و اقدامات دیگری نیز باید انجام شود تا نقش خود را در مقابله با آلودگی هوا ایفا کنیم، تصریح کرد: با توجه به پژوهش‌های علمی و نتایجی که مشخص شده، سهم مدیریت شهری در آلودگی هوا قابل توجه نیست، اما تاکید داریم که این سهم اندک نیز برطرف شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های شورا اقداماتی که تاکنون انجام شده و در حال انجام است را در قالب گزارش مکتوب جمع‌بندی و برای بررسی نقاط منفی و مثبت آن ارائه می‌کند تا در صورت نیاز به وضع قانون و پیگیری از جانب شورا، اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: مسئله آلودگی هوا باید در کنار مسئله آب به‌طور ملی رفع شود لذا از رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای رفع معضلات زیست‌محیطی درخواست نگاه ملی به اصفهان را داریم.

صالحی گفت: علیرغم اینکه صنایع بزرگی در شهر و استان تأمین کننده بخش قابل توجهی از تولید ناخالص ملی است، اما به نوعی هزینه‌های اجتماعی و آلودگی‌های زیست محیطی آن نصیب شهر و مردم اصفهان شده است.

وی با اشاره به تاکید شورا بر راهبردها در زمینه تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شورای ششم برای نخستین بار وظیفه بودجه‌بندی را به عهده دارد و بخش‌های جدیدی برای آن در نظر گرفته می‌شود، مقرر شد تا هفته آینده تعامل بیشتری اتفاق افتد لذا بررسی این موضوع از دستور امروز خارج شد تا هفته آینده مجدداً بررسی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از لایحه ساماندهی خدمات‌رسانی عمومی توسط مساجد در ازای تسهیل‌گری شهرداری در حوزه تأمین مجوز ساخت، تکمیل و تعمیرات را دیگر مصوبه جلسه امروز عنوان و اضافه کرد: در نهایت نیز پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر برای بررسی و در صورت نیاز تغییر آئین‌نامه داخلی شورا در قالب یک کمیسیون انتخاب شدند.

کد خبر 541371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.