تعمیرات اتوبوس کار بیهوده‌ای است/ به ۳۰۰ اتوبوس جدید نیاز داریم

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حداقل ۳۰۰ اتوبوس جدید در اصفهان باید خریداری شود که برای تامین آن به یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه ۲۱ آذرماه_ در نطق بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه از مهمترین اقداماتی است که شهرداری برای کاهش آلودگی هوا باید انجام دهد.

وی افزود: بر اساس طرح تفصیلی احداث تعدادی از خیابان‌ها باقی‌مانده که ایجاد آن‌ها می‌تواند به تسهیل عبور و مرور کمک کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید پیگیری لازم را برای در نظر گرفتن ردیف‌های مرتبط با توسعه حمل‌ونقل مد نظر قرار دهند، گفت: خرید اتوبوس اولویت نخست مدیریت شهری است؛ در گذشته اعتبار قابل توجهی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی از سوی دولت در نظر گرفته می‌شد که در این زمینه نیز باید از خیرین و قرض‌الحسنه‌ها کمک بگیریم.

حاج‌رسولی‌ها افزود: حفظ درختان شهر از جمله راهکارهای کاهش آلودگی هوا محسوب می‌شود؛ در گذشته درختان ریه‌های اصفهان بودند، اما به دلایل مختلف قطع شده و اندک درختان امروز نیز به علت بی آبی در حال نابودی هستند. خرید پساب در دو دوره قبل شورا برای آبیاری فضای سبز انجام شد که مدیریت شهری باید این حق خریده شده را دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ سال پیش، ۸۵ درصد هزینه خرید اتوبوس را دولت پرداخت می‌کرد، اما امروز کمکی در این زمینه نمی‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تعمیرات اتوبوس کار بیهوده‌ای است، اتوبوس‌هایی که عمر بالای ۱۰ سال دارند باید تعویض شود، گفت: حداقل ۳۰۰ اتوبوس جدید باید خریداری شود که در این راستا به یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه ستاد ویژه مبارزه با آلودگی هوا در اصفهان باید راه‌اندازی شود، گفت: برای رفع این بحران که اثرات آن ایجاد بیماری‌های صعب‌العلاج است باید اقدامات جدی انجام شود.

وی با اشاره به خشکی تالاب گاوخونی اظهار کرد: آب باید در زاینده‌رود جاری شود که نتیجه آن بهبود وضعیت هوا در کلانشهر اصفهان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه دبیر کمیسیون ماده پنج باید شهردار باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دبیر این کمیسیون مدیرکل راه و شهرسازی است، باید همانند تهران دبیر این کمیسیون شهردار باشد تا از خود اصفهان مباحث مربوط به این کمیسیون پیگیری شود.

کد خبر 541366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.