۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
فرصت انتقام؛ شکار یا فرار؟

امشب دربی مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود که از حساسیت‌های بسیار بالایی برای هر دو تیم برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب از ساعت ۲۳:۳۰ دو تیم فوتبال رئال مادرید و اتلتیکو دربی شهر مادرید را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و با قضاوت متئو لاهوز مقابل هم برگزار می‌کنند. بازی‌ای که اگر با برد میزبان همراه شود، جدول لالیگا را یک‌طرفه و خالی از جذابیت رقابت می‌کند.

آخرین پیروزی اتلتیکو مقابل رئال مادرید در لالیگا مربوط می‌شود به فوریه ۲۰۱۶ که اولین شکست زیدان با رئال مادرید رقم خورد. بعد از آن در ۱۰ دربی لالیگایی رئال مادرید چهار بار پیروز شده و ۶ بازی با نتیجه تساوی به اتمام رسیده است.

سه‌شنبه گذشته، تعداد ۲ هزار هوادار اتلتیکو برای تماشای بازی با پورتو به پرتغال سفر کردند ولی این تعداد برای برنابئو فقط ۱۰۰ نفر خواهد بود. رئال مادرید برای دربی ۳۰۰ صندلی در اختیار هواداران اتلتیکو قرار داد ولی فقط ۱۰۰ نفر به تماشای دربی خواهند رفت. دلیل اصلی این موضوع کاهش قیمت بلیط به ۹۵ یورو است که باشگاه رئال برای تماشاگران اتلتیکو تعیین کرده است.

سوارز برای دومین روز پیاپی در تمرینات اتلتیکو حاضر شد و در دربی حاضر است. خیمنز، ساویچ و ورسالیکو غایبین قطعی بازی هستند. برای رئال هم بنزما، بیل (بعد از ۱۰۵ روز) و کارواخال مشکلی برای بازی ندارند.

در بین بازیکنان دربی مادرید، وینیسوس در این فصل با اختلاف بسیار زیاد، با تاثیر ۱۱.۲۹+ بیشترین تأثیر مثبت را داشته است. بعد از وینیسوس و کریم، بیشترین تأثیر مثبت را آلابا و آسنسیو (به نسبت دقایق کمی که بازی کرده‌اند) داشته‌اند. بعد از آن‌ها میلیتائو و کروس قرار دارند. ضمن اینکه بدترین تأثیر در بازی‌های این فصل را اوبلاک از اتلتیکو با تأثیر تقریباً منفی چهار داشته است.

مارکوس یورنته تقریباً به عنوان یکی از بازیکنان شاخص اتلیتکو به سانتیاگو برنابئو می‌آید. او موفق شده است ۹۷ بازی برای روخی بلانکوس انجام بدهد و در این بازی بسیار مهم و حیاتی، مأموریت مهار وینیسیوس را خواهد داشت.

شاگردان کارلو آنچلوتی تاکنون تمامی رقبای اصلی خود را شکست داده‌اند: سویا، بتیس، رئال سوسیداد، رایو وایکانو، بارسلونا، والنسیا و اتلتیک بیلبائو، جزو این تیم‌ها هستند. اگر لوس بلانکوس امشب در سانتیاگو برنابئو، اتلتیکو را شکست دهد، رئال مادرید دور اول را بدون رقیب به پایان خواهد رساند.

امشب اولین تجربه آلابا و میلیتائو در دربی مادرید خواهد بود. این دو نفر در ۱۷ بازی از ۲۲ بازی فصل زوج رئال در پست دفاع میانی حاضر بوده‌اند. رئال مادرید در این بازی‌ها ۹ گل خورده است. سفیدپوشان در این فصل در ۹ بازی کلین شیت کرده است که در همه این بازی‌ها آلابا و میلیتائو فیکس بوده‌اند.

شاگردان آنچلوتی موفق شده‌اند سه بازی اخیر خود را با کلین شیت پیروز شوند و در حال حاضر با فوتبال ضدحمله‌ای خاص کارلتو، بازی‌ها را می‌برند. رئال مادرید با ۱۰ امتیاز اختلاف (یک بازی بیشتر) در رده اول قرار دارد.

در سوی مقابل اتلتیکو امسال دیگر آن استحکام دفاعی سال‌های قبل را ندارد و افت اوبلاک هم باعث شده است درون دروازه این تیم، معجزه‌ای نبینیم. سوارز پنج بازی است که گل نزده، ژائو فلیکس اصلاً بازی نمی‌کند و گریزمان مرد اصلی خط حمله روخی بلانکوس در ۱.۵ ماه اخیر بوده است. ضمن اینکه از بین بازیکنان فعلی اتلتیکو، گریزمان با ۱۵ شکست، بیشترین باخت را مقابل رئال تجربه کرده است.

این بازی، فرصت خوبی برای انتقام‌جویی آنچلوتی از رقیب است. در فوریه ۲۰۱۵ شکست سنگین شاگردان کارلتو در ویسنته کالدرون با نتیجه چهار بر صفر مقدمات اخراج مربی ایتالیایی در پایان فصل را فراهم کرد. با اینکه مادرید موفق شد اتلتیکو رو در یک چهارم لیگ قهرمانان حذف کند، ولی با این وجود، تأثیری روی روند اخراج کارلتو نگذاشت. حالا بعد از نزدیک به هفت سال آنچلوتی این فرصت را دارد که با انگیزه انتقام به میدان برود و پیروز دربی مادرید شود.

نکته دیگر راجع به این بازی، این است که دربی این فصل مادرید ۱۵۰۲ میلیون یورو ارزش دارد، ۷۵۶ میلیون ارزش ترکیب رئال و ۷۴۶ میلیون ارزش ترکیب اتلتیکو است. ضمن اینکه بعد از تعویق ۲ ساله بازی‌ها به خاطر شیوع کرونا امشب یک بار دیگر شاهد استقبال هواداران رئال از اتوبوس تیم خود قبل از بازی خواهیم بود.

کد خبر 541361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.