رئیس جمهور برای ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس حضور یافت

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برای ارائه لایحه بودجه سالانه کل کشور سال ۱۴۰۱ در مجلس حضور یافت.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای تقدیم کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهوری آیت الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

بر اساس ماده ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی مجلس؛ دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا پانزدهم آذرماه هر سال به مجلس تسلیم نماید. نحوه رسیدگی به لایحه بودجه، یک شوری خواهد بود و ترتیب رسیدگی به شرح ذیل است:

۱- نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه سالانه کل کشور و پیوست‏‌ها و سوابق آن تا مدت ده روز می‏‌توانند پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم نمایند.

۲- کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا پانزده روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم نمایند.

۳- کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف پانزده روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌های تخصصی گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید. مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیأت رئیسه قابل تمدید می‌باشد.

۴- در جلسه علنی، پس از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن به ‏تصویب خواهد رسید. پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره‌ها و ردیف‌ها رسیدگی می‏‌گردد.

منبع: ایرنا

کد خبر 541359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.