معمار هند برنده مدال طلای ریبا ۲۰۲۲ شد

بالکریشنا دوشی، معمار سرشناس و ۹۴ ساله هندی مدال طلای سلطنتی ریبا ۲۰۲۲ را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشان طلای سلطنتی معماری هر سال از طرف مؤسسه سلطنتی معماران بریتانیا برای به رسمیت شناختن مشارکت قابل توجه بین‌المللی به فرد یا گروهی اعطا می‌شود که مستقیم یا غیرمستقیم در پیشرفت معماری تأثیر داشته‌اند. این جایزه برای مجموعه آثار برجسته یک فرد در زندگی حرفه‌ای او و نه صرفاً برای یک بنا اعطا می‌شود و شرکت‌کنندگان از تمام ملیت‌ها واجد شرایط دریافت این جایزه هستند.

بالکریشنا ویتالداس دوشی متولد ۱۹۲۷ در پونای کشور هند است. دوشی علاوه بر جایزه آقاخان، در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه پریتزکر شد و نام خود را به عنوان اولین معمار هندی برنده این جایزه ثبت کرد. دوشی در سال ۱۹۵۶ دفتر مشاوران وستوشپلیا را به همراه دو معمار دیگر تأسیس کرد. امروزه، این مرکز دارای شصت کارمند است و بر اساس ارزش‌هایی مانند گفت‌وگو و مشارکت فعالانه عمل می‌کند. دوشی برنده پریتکیز معماری ۲۰۱۸، مدال طلای سلطنتی مؤسسه سلطنتی معماران بریتانیا را در سال ۲۰۲۲ دریافت کرد. وی برای بیش از شش دهه فعالیت حرفه‌ای و بیش از ۱۰۰ پروژه ساخته شده که تأثیر مهمی در معماری و توسعه آن در هند داشته است به این نشان دست یافت.

معمار هند برنده مدال طلای ریبا ۲۰۲۲ شد

بالکریشنا دوشی با احترام برای زندگی و فرهنگ شرقی و با الهام از معماران غربی، فلسفه و بیانی متمایز از معماری را ایجاد کرد. استراتژی‌های برنامه‌ریزی شهری و پروژه‌های مسکن اجتماعی برای او شهرت بین‌المللی به ارمغان آورد که با کار آکادمیک وی به‌عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان بیشتر تقویت شد. آثار او شامل برنامه‌ها و مقیاس‌های مختلفی از جمله ساختمان‌های اداری و فرهنگی، امکانات آموزشی، توسعه مسکن و ساختمان‌های مسکونی است. پردیس مدرسه جامع شریاس، دانشکده معماری احمدآباد، مؤسسه مدیریت هند در بنگلور و مسکن ارزان قیمت آریانا برخی از این پروژه‌ها است.

کد خبر 541135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.