۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
مگنوس کارلسن، شاه شطرنج جهان

استادبزرگ شطرنج معروف نروژی موفق شد یک بار دیگر قهرمان جهان شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، مگنوس کارلسن، قهرمان شطرنج جهان از نروژ موفق شد از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده و روز جمعه در دبی قهرمان مسابقات جهانی فیده شود.

کارلسن موفق شد یان نپومنیاچچی از روسیه را شکست داده و به عنوان قهرمانی برسد. او که تنها یک امتیاز دیگر برای کسب عنوان قهرمانی نیاز داشت، موفق شد با این پیروزی تک امتیاز باقی‌مانده را نیز به دست بیاورد و مجموع امتیازات خود را از آستانه هفت امتیاز لازم برای قهرمانی در تورنمنت جهانی که ماه جاری در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی در امارات متحده عربی برگزار شد، برساند.

پس از اشتباه غافلگیرکننده نپومنیاچچی، کارلسن توانست در نبرد با او به پیروزی برسد. بازی این دو شطرنج باز تا لحظات پایانی بسیار پرتنش بود و می‌توانست حتی با نتیجه تساوی به پایان برسد. با این حال شطرنج باز روس مرتکب اشتباه شد و کارلسن نیز از همین فرصت استفاده کرد.

قهرمان شطرنج جهان پس از پیروزی خود در به خبرنگاران گفت: بعد از آن اشتباه بود که همه چیز پشت سر هم فراهم شد. فکر کنم بعد از آن کل بازی به سود من پیش رفت. شما در مسابقات جهانی نمی‌توانید انتظار داشته باشید که از اشتباهتان قسر در بروید.

نپومنیاچچی نیز در مصاحبه خود پس از بازی اشاره کرد: نمی‌دانم واقعاً اشتباه من چه بود و چرا بازی را واگذار کردم. اتفاقی که امروز برای من رخ داد، تقریباً بی‌سابقه بود. در دوران حرفه‌ای خودم بازی‌های احمقانه‌ای را واگذار کرده‌ام و باید تلاش کنم تا اشتباه خودم در این بازی را نیز متوجه شوم.

به این ترتیب، کارلسن برنده ۶۰ درصد از جایزه ۲ میلیون یورویی مسابقات قهرمانی نیز خواهد شد.

کد خبر 541121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.