تابستان شرجی جنوب را در زمستان باغ گل‌های اصفهان به نظاره بنشینید

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: کلکسیون باغ گل‌های اصفهان با راه‌اندازی مجموعه گردشگری گیاهان گرمسیری تکمیل و فضایی برای استفاده کنندگان در عرصه‌های علمی، آموزشی و تفریحی فراهم شده است.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجموعه گردشگری گیاهان گرمسیری دارای سازه‌ای گنبدی شکل (ژئودزیک) با قطر ۳۰ متر در سطح زمین و به مساحت ۷۰۰ مترمربع و ارتفاع ۲۰ متر است.

وی افزود: سقف‌های گنبدی (ژئودزیک) از لحاظ فیزیکی بهترین مقاومت را در مقابل نیروی خارجی مثل بادهای شدید یا امواج سهمگین آب دارد که از قابلیت‌های منحصر به فرد این سازه‌ها می‌توان به پوشش دهانه‌های بزرگ با ویژگی‌های جلوه زیبا، وزن کم، سادگی تولید و سرعت نصب نام برد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان هدف از احداث این گلخانه را تکمیل کلکسیون گیاهی و افزایش تنوع گونه‌های گیاهی مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گل‌ها و افزایش جاذبه گردشگری دانست و تصریح کرد: آب‌نمای صخره‌ای این گلخانه با سنگ‌های طبیعی به ارتفاع هشت متر، سیستم پایدار سرمایش و گرمایش با استفاده از گرمای زمین و بهره‌مندی از روش‌های سنتی، اجرای بستر خاک با استفاده از روش‌های علمی و نتایج آزمایش‌های آب و خاک، آبیاری گیاهان با استفاده از روش‌های هوشمند و سیستم تهویه و کنترل دما و رطوبت به صورت هوشمند از جمله جلوه‌های گلخانه استوایی باغ گل‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد گیاهان استفاده شده در این مجموعه ۳۰۰ گونه گیاهی از جمله انواع میوه‌های گرمسیری شامل آناناس، انبه، آواکادو، پاپایا، قهوه، کاکائو، گواوا، وانیل، انواع درختان و درختچه‌های زینتی گرمسیری شامل ابوتیلون، تاتوره درختی، تکوما، شیشه شور، فردوسی، کاملیا، مورینگا، انواع نخل مانند نخل راپیس، نخل کوکوس و انواع گیاهان علفی برگ زینتی و گل‌دار شامل ارکیده، آکمئا، بیلبرژیا، پدیلانتوس، استرلیتزیا، کالاته آ و کریپتانتوس است.

عرفان‌منش با بیان اینکه میوه گیاهان گلخانه گرمسیری به بار نشسته است، از عموم شهروندان به ویژه گروه‌های آموزشی دعوت کرد از این مجموعه زیبا و دیدنی بازدید کنند.

کد خبر 541107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.