پرستاری که ماه عسل‌ خود را خاکریزهای دفاع مقدس گذراند

یکی از امدادگران هشت سال دفاع مقدس گفت: قرار من و همسرم این بود که بعد ازدواج برای ماه عسل به جبهه برویم؛ و در نهایت همسرم از ارتش و من از بهداری سپاه که شهید بلندیان در استان مسئولیت آن را بر عهده داشت راهی جبهه شدیم.

به گزارش ایمنا، کوکب فرهادی اظهار کرد: من کمک پرستار اتاق عمل بیمارستان کوثر و از کارکنان علوم پزشکی قزوین بودم؛ ۲۵ سال داشتم و تازه عقد کرده بودیم، همسرم نظامی بود قرار ما این بود که بعد ازدواج ماه عسل به جبهه برویم؛ همسرم از ارتش و من از بهداری سپاه که شهید بلندیان در استان مسئولیت آن را بر عهده داشت راهی جبهه شدیم.

وی افزود: سال ۶۱ در هنگام اجرای عملیات رمضان عازم اهواز شدم، بعد از ۱۵ روز گفتند همسرم شهید و بعداً گفتند مفقودالاثر شده است، تقریباً یک سال همسرم مفقود بود که پس از آن متوجه شدیم به اسارت درآمده است. همان سال ۶۱ سه ماه در منطقه ماندم تا ماموریتم به اتمام برسد، سال ۶۲ نیز سه ماه به اندیمشک اعزام شدم.

این امدادگر هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در جبهه کسی به فکر خانواده و بازگشت نبود؛ من حاضر نبودم به قزوین برگردم، با خانواده ارتباط برقرار نمی‌کردم می‌گفتم همسرم در جبهه است اما بعد از مفقود شدن همسرم خانواده گفتند که برگردم با این حال باز هم در جبهه ماندم.

فرهادی تصریح کرد: در آن سال‌ها برخی از مسئولان بیمارستان همکاری نمی‌کردند و می‌گفتند که نیروها بازگردند؛ آن زمان سرپرستار حقوقم را قطع کرد اما برنگشتم و در نهایت به اجبار ما را بازگرداندند، امدادگران در جبهه زیاد بودند ولی من و شهربانو چگینی تا اتمام سه ماه ماموریتمان در منطقه ماندیم.

وی با بیان اینکه اکنون دست راستش به خاطر مشکلات عصبی حرکت کمی دارد، گفت: امروز پس از سال‌ها وقتی شب‌ها می‌خوابم آن لحظات مرور می‌شود، همه زندگی من جبهه و شهدا هستند و خاطراتشان هرگز از یادم نرفته و نخواهد رفت؛ با عشق به جبهه رفتم، رفته بودم که در جبهه بمانم؛ در آن زمان شهید بلندیان خیلی تلاش کرد که مجدداً من را به جبهه ببرد ولی مسئولین اجازه ندادند.

این امدادگر هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه متأسفانه امروز همدلی‌ها کم شده است، تاکید کرد: ای کاش مردم به مانند آن سال‌ها صمیمت، دوستی و یکرنگی داشتند، پرستاران با عشق به پرستاری در جبهه کار می‌کردند و در حد توان این وظیفه الهی را انجام می‌دادند.

فرهادی با بیان اینکه تا سال ۶۹ چشم به راه بازگشت همسرش از اسارت مانده است، اضافه کرد: ۲ دختر دارم که یکی پزشک و دیگری در رشته مهندسی پزشکی تحصیل کرده است، هنگام شیوع کرونا به بچه‌ها گفتم فکر نکنید جنگ مبارزه با اسلحه است؛ الان دوران جنگ است و باید در عرصه سلامت به مردم خدمت کنید و گوشه‌گیری نکنید و نگویید ممکن است به کرونا مبتلا شویم، اگر اجازه می‌دادند خودم هم با این سن وارد عرصه مبارزه با کرونا می‌شدم. به بچه‌ها گفتم پدرتان با سختی به جنگ رفت و الان نوبت شماست که در این جبهه فعالیت کنید.

وی ادامه داد: همه مدیون خون شهدا هستیم و باید در راستای اهداف انقلاب و شهدا کوشش کنیم و راه آنان را ادامه دهیم تا بتوانیم وصیت آنان را به درستی در جامعه پیاده کنیم.

این امدادگر هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا زحمات زیادی کشیدند، به خاطر دارم که گاهی ساعت ۲ صبح مجروح می‌آوردند و می‌گفتند باید بستری شوند ولی موقع اذان همان مجروحان می‌رفتند و می‌گفتند بچه‌ها در جبهه تنها هستند، شهدا اینگونه ایثارگری کردند و از مهمترین داشته خود برای خدا و مردم گذشتند.

فرهادی با تاکید بر اینکه در دوره کنونی باید فرزندانمان را با فرهنگ شهادت تربیت کنیم، افزود: امروز برای داشتن فرزند صالح اول باید نان حلال بر سر سفره‌مان بیاوریم و صداقت را به فرزندانمان بیاموزیم؛ والدین باید فرزندانشان را با اخلاص تربیت کنند.

وی گفت: انقلاب را مدیون زحمات امام خمینی (ره) و شهدا هستیم و اکنون وظیفه ما این است که آرمان‌های امام و شهدا را به نسل آینده منتقل کنیم.

این امدادگر هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: وقتی نام حضرت زینب (س) می‌آید منقلب می‌شوم، در شغل پرستاری، صبر و ایثار خود را از حضرت زینب (س) الگو گرفتیم، همان‌گونه که حضرت زینب (س) در مقابل یزید گفتند صبر را از پای درخواهند آورد ما نیز باید از ایشان الگو بگیریم.

منبع: ایسنا

کد خبر 541094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.