شارژ خودروهای برقی در یونان رایگان شد

پایتخت یونان اکنون دارای ۲۵ نقطه شارژ برای خودروهای برقی در ۱۹ منطقه مختلف شهر است که شهروندان می‌توانند به مدت یک سال، رایگان از آن استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات پایتخت یونان راه اندازی یک طرح سبز جدید را اعلام کردند که به شهر کمک می‌کند تا آلودگی هوا و انتشار گازهای مضر را کاهش دهد. به طور خاص، شهرداری اعلام که برای نصب شبکه بزرگی از شارژرهای وسایل نقلیه الکتریکی در دسترس عموم، همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت محلی پروترجیا آغاز کرده است. در حال حاضر ۱۹ ناحیه با ۲۵ نقطه شارژ برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی وجود دارد.

شهرداری برای سهولت دسترسی شهروندان به ایستگاه‌ها، اپلیکیشن «شارژ پروترجیا» را راه‌اندازی کرده است که در آن کاربران می‌توانند نزدیک‌ترین نقاط شارژ را پیدا کنند.

جای تعجب نیست که کمبود زیرساخت شارژ می‌تواند مانع از خرید خودروهای هیبریدی یا الکتریکی شود. با نصب این شبکه بزرگ و مدرن، انتظار می‌رود شهروندان بیشتری به سمت استفاده از خودروهای سبز بروند.

شارژ خودروهای برقی در یونان رایگان شد

برای جذابیت بیشتر این گزینه دوستدار محیط زیست، شهرداری اعلام کرده است که رانندگان این فرصت را خواهند داشت تا به مدت یک سال خودروهای برقی خود را به صورت رایگان در تمام ایستگاه‌های جدید شارژ کنند. شهردار آتن، کوستاس باکویانیس، در مورد این ابتکار سبز جدید گفته است:

"در دورانی که تحرک پایدار عاملی حیاتی برای تاب‌آوری شهرها است، ابتکارات اینچنینی، عصر جدید را پیش روی آتن قرار می‌دهد. تقویت جابجایی الکترونیکی در پایتخت، همراه با سایر مداخلات عمده مانند احداث مناطق آرام ترافیک، خطوط دوچرخه‌سواری، مسیرهای پیاده‌روی و پیاده‌روهای ارتقا یافته، تصویری از یک آتن سبز و پایدار است."

پروترجیا مسئولیت اهدای تجهیزات لازم شارژ و همچنین سیستم مدیریتی که امکان نظارت از راه دور کلیه ایستگاه‌های شارژ را فراهم می‌کند، بر عهده دارد.

در آینده، پایتخت یونان امیدوار است که شبکه نقاط شارژ، تمام مناطق شهرداری را پوشش دهد. به این ترتیب، آتن به دنبال ایجاد انگیزه در شهروندان است تا به سمت استفاده از وسایل نقلیه پاک بروند تا به مقابله با بحران آب و هوا کمک کنند.

کد خبر 540870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.