شهردار ظرفیت‌های مغفول مانده اهواز را به میدان آورد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه تحول شهری عمق نگاه شورای ششم اهواز است، گفت: در موضوع نگهداشت شهر با مشکلات زیادی مواجه هستیم از این رو انتظار ما از شهردار اهواز به میدان آوردن تمام ظرفیت‌های مغفول مانده شهری برای ارتقای سطح رضایتمندی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد سراج در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: ضمن تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان، توجه همگان را به تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون مسئله محوری و یافتن راه حل‌های علمی توسط نخبگان به ویژه در مسائل مدیریت شهری جلب کرده و خطاب به همه دستگاه‌های عمومی و دولتی مرتبط با مدیریت شهری که یکی از آنها شهرداری است، مواردی را مطالبه می‌کنم.

وی با بیان اینکه با گذشت حدود ۱۲۰ روز از آغاز فعالیت دوره شورای ششم و کنکاش در مسائل گوناگون شهر اهواز به این نتیجه رسیده‌ایم که ارتقای سطح آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و اصلاح فرآیندها، پیشران تحول مورد انتظار مردم خواهد بود، تصریح کرد: در اصلاح فرآیندها، نخستین گام می‌تواند یکپارچه‌سازی سامانه‌های مرتبط با مدیریت شهری و هوشمندسازی خدمات از جمله در حوزه حمل و نقل، فضای سبز، شهرسازی و پسماند باشد و این امر جز با رویکرد دانش محوری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان محقق نخواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: احداث پارک بزرگ نوآوری اهواز با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان، مورد انتظار و مطالبه جدی است که می‌تواند هزاران شغل کارآمد برای نخبگان ما به وجود آورد.

وی افزود: تحول شهری عمق نگاه شورای ششم اهواز است، اما در موضوع نگهداشت شهر با مشکلات زیادی مواجه هستیم و انتظار ما از شهردار اهواز به میدان آوردن تمام ظرفیت‌های مغفول مانده شهری برای ارتقای سطح رضایتمندی مردم در نگهداشت شهر به ویژه در پارک‌ها، آسفالت معابر و حمل و نقل عمومی و موضوعات مرتبط با مسائل فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و زیباسازی این شهر است.

سراج خطاب به مسئولان ملی و استانی، گفت: اشتغال، اشتغال و اشتغال اولویت اول استان خوزستان است و بی‌شک ایجاد اشتغال و تأمین معیشت حلال برای یک جوان، نجات یک خانواده را از ده‌ها آسیب در این روزگار خواهد داشت،.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درصد بالایی از مراجعات، مربوط به اشتغال است و اشتغال نیز از بستر سرمایه‌گذاری و تولید حاصل می‌شود، اظهار کرد: طبق آمار غیر رسمی بیش از دو هزار نفر شهروندان این شهر در سنین مختلف امرار معاش خود را از طریق زباله‌گردی و تفکیک آن انجام می‌دهند که سود کلان آن به جیب صاحبان انبارهای ضایعاتی و کارخانجات بازیافت در استان‌های دیگر می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: از رئیس بنیاد مستضعفان کشور انتظار داریم با یک اقدام و تصمیم جهادی و انقلابی این موضوع که آسیب‌های فراوانی بر آن مترتب است را با سرمایه‌گذاری بنیاد در زمینه ایجاد کارخانجات پیشرفته تفکیک زباله و زنجیره بازیافت آن در اهواز خاتمه دهند و اشتغال مرتبط با آن را به همین قشر اختصاص دهند.

وی با اشاره به دو معضل اجتماعی اهواز، تصریح کرد: معضل نخست ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر و کودکان کار در سطح شهر اهواز است و در هر کدام از سه موضوع فوق، هم قانون ۲۱ دستگاه از جمله شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد، بهداشت و درمان، نیروی نیروی انتظامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش وظیفه دارند.

سراج با بیان اینکه وضعیت امروز اهواز نشان از عدم مدیریت یکپارچه و حتی ترک فعل بعضی از دستگاه‌ها با مدیریت افراد بی‌درد است، گفت: دیگر معضل اجتماعی اهواز سرقت روزانه اموال عمومی در سطح شهر است، از درهای منهول فاضلاب متعلق به شرکت آبفا گرفته تا کابل‌های مخابرات حتی برق معابر و پارک‌ها و در نهایت نیز نوبت به سازه‌های پل ششم رسیده است.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود ضمن برخورد امنیتی، انتظامی و قضائی با سارقان و خریداران اجناس مسروقه، تجهیز گسترده شهر اهواز به سیستم‌های پایش تصویری انجام شود که البته شنیده‌ها حاکی از آن بوده که بیش از یکسال است تجهیزات آن در انبارها خاک می‌خورد.

کد خبر 540774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.